Annons:
Etikettboktips
Läst 1097 ggr
[SammieS]
9/1/13, 11:17 AM

Böcker.

Skulle ni kunna tipsa mig om någon bra bok?

gärna en sann historia.

Annons:
[Moa-]
9/1/13, 11:27 AM
#1

Pojken som kallades det, är väl den klassiska. Personligen uppskattar jag även Michael Moores böcker, med hans satir och kritik mot dagens samhälle, allt med mycket goda källhänvisningar.

leemland
9/1/13, 11:35 AM
#2

Flickan med dom röda skorna är väldigt bra . Och så klart Pojken som böckerna som föregående säger. Bakom stängda dörrar är också väldigt bra!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Moa-]
9/1/13, 11:43 AM
#3

Ja, kan även tillägga böcker som ej är sanna, men har en verklig grund och ligger exakt i facket mellan deckare/skönlitteratur och samhällskritik är Roslund och Hellströms böcker, odjuret, box 21 och framförallt Edward Finnigans upprättelse. Riktigt bra böcker som fungerar både som solstolslitteratur och "riktig" läsning enligt mig.

emelie046
9/1/13, 12:29 PM
#4

Har nyligen läst "da vinci koden" av Dan Brown för första gången. Den är verkligen briljant, så den rekommenderar jag. Ska själv börja läsa hans andra böcker nu.

Yelly Bean
9/1/13, 5:19 PM
#5

Sotarpojken. Utspelar sig under 1800-talet när unga pojkar såldes för att bli sotarpojkar. Personerna är fiktiva men händelserna speglar sanna händelser. 

3096 dagar. En sann historia om en tjej som heter Natascha Kampusch som blev kidnappad som 10-åring och hölls fången i 8 år. Den handlar om hennes liv under den perioden.

Rumblebee
9/1/13, 9:57 PM
#6

Har inte läst många verklighetsbaserade böcker, Pojken som kallades det och Ängeln på sjunde trappsteget. Båda böckerna var bra, men tycker den förstnämnda var bättre.

Sedan kan jag inte göra annat än att instämma med #4. Dan Browns böcker är verkligen bra, speciellt de med Robert Langdon. (Da vinci koden, Änglar & Demoner, Den förlorade symbolen och Inferno). Browns andra böcker utan Langon är bra dom med.
Det trevliga med Browns böcker än så länge är att alla är fristående, så man kan läsa dom i vilken ordning som helst.

Annons:
Ina Dahl
9/6/13, 12:31 PM
#7

Änglar i mitt här av Lorna Byrne! Helt fantastisk bok!

Zynell
9/7/13, 1:20 PM
#8

#7 Håller med. Den gillade jag. 🙂

Upp till toppen
Annons: