Annons:
Etikettyoung-adult
Läst 2392 ggr
Calcifer
9/17/13, 12:42 AM

Bröderna Hardy?

Är det någon annan här förutom jag som älskar Bröderna Hardy? Jag samlar på de böckerna och har rätt många nu. Säkert en 30-40 stycken. Jag började läsa dem som liten då mina bröder läste dem mycket. Jag blev retad för att jag läste Bröderna Hardy istället för Nancy Drew som "alla" andra tjejer läste. Töntigt tycker jag, jag gillade inte Nancy utan tyckte mest de var irriterande.

(Vet inte om de räknas som barnböcker eller young adult, så flytta gärna tråden om den hamnat fel.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zynell
9/17/13, 12:44 AM
#1

Det här är böcker jag inte hört talas om över huvud taget, och jag som tycker att jag läser mycket hehe. Är det typ barn och ungdomsböcker eller är de mer för vuxna?

Calcifer
9/17/13, 12:44 AM
#2

Mer barn och ungdom, definitivt. De är typ pojkmotsvarigheten till Nancy Drew. Eller Kitty, som hon heter på svenska.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zynell
9/17/13, 12:51 AM
#3

Ah ok. Då vet jag. 🙂Tackar!

Calcifer
9/17/13, 12:52 AM
#4

Jag älskar dem. Är alltid på jakt efter fler på loppmarknader och dylikt. Börjar bli jobbigt för jag har så många nu, haha. Fick sju nya i 25-års present i somras också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zynell
9/17/13, 12:53 AM
#5

Oj, verkar som om det finns rätt många av de böckerna. 🙂Är det en serie eller kan man läsa de fristående?

Calcifer
9/17/13, 12:56 AM
#6

Du kan läsa dem helt fristående. Det finns massor med böcker, eftersom de inte är skrivna av bara en författare utan det finns massor med "ghostwriters" som också gett ut böckerna. Jag har t:ex aldrig läst de allra första böckerna för jag har aldrig fått tag i dem, men man blir introducerad till karaktärerna i de flesta ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
DenLin
9/17/13, 7:23 AM
#7

vet att jag läste några som yngre, men jag var nog en av dom som föredrog Kitty är jag rädd ;)

Calcifer
9/17/13, 1:06 PM
#8

#7 Tsk tsk tsk!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tarotstollan
9/17/13, 10:21 PM
#9

Har nog läst ett par av dem men kommer inte ihåg så noga. Däremot gillade jag "Tvillingdetektiverna" och köpte så många av dem som jag bara kunde + Kitty och Mary,Lou.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: