Annons:
Etikettfantasy-sci-fi
Läst 1544 ggr
MonaLia
2013-12-22 21:20

HJÄLP, kommer inte på bokens namn!

Hej!

Jag läste en serie böcker när jag var mindre (runt år 2004) om en pojke som kunde resa till "parallella universum när han sov och han kom då först till ett liksom suddigt mellan land där det fanns ingångar till massa olika världar och efterhand så utforskar han mer världar och märker upp ingångarna osv. Han hade också en farbror (Charlie?) som började utnyttja honom och skickade med honom en annan vuxen som genom att meditera kunde följa med, och de började ta med sig "varor" och grejer från de olika världarna till farbrodern, han träffade också några sjöjungfrur som var jättetrevliga och som brukade retas med hans namn SOM JAG INTE KOMMER IHÅG, ->okej jag vet inte om det var pojken som hette charlie eller farbrodern….

men en gång så var inte sjöjungfrurna där när dom kom dit och de tog sen med sej fiskstinkande paket hem… de hade senare också som nån stor vagn som dom packade saker på!

Och om han blev skadad i de andra världarna blev han skadad i verkligheten, som en gång blev han spetsad på ett spjut och vaknade då med en gardinstång genom magen! Han träffade också en flicka i en värld med massa katter och typ nåt tempel, och fick med sej som en ljuskandelaber(?) med små klockor på som när man nuddade olika klockor satte igång massa olika melodier.

Skulle vara supertacksam om någon kunde känna igen detta och hjälpa mej! Har i så många år försökt komma på vad boken heter, men har ingen aning!

Är tacksam för alla förslag jag kan få!

Annons:
ilenna90
2013-12-22 21:35
#1

om du inte får någon hjälp i den här tråden så kan du ju kanske testa att skicka iväg något mail med samma beskrivning till någon bibliotekarie :) 
Tyvärr så är det ingen serie jag känner igen :/

MonaLia
2013-12-22 22:38
#2

JAG HAR HITTAT DEN!

Har sökt och letat i tusen år och nu satt jag här och så berättade jag för min pojkvän och så sökte han och hittade den direkt! hahaha sån himla tur!!!

här är den iallafall

http://www.goodreads.com/book/show/519933.The_Lives_of_Christopher_Chant

Så enormt glad!

ilenna90
2013-12-23 00:36
#3

haha åh men vad skönt att du äntligen fick veta då!! :D så typiskt när man själv letat efter nått i hundra år och nån annan bara tar fram det sådär superlätt ju XD

MonaLia
2013-12-23 18:52
#4

Haha ja precis!!

Upp till toppen
Annons: