Annons:
Etikettboktips
Läst 1592 ggr
Imasy
2014-02-25 23:33

Vad heter boken?

I slutet av förra året såg jag en reklamfilm för en bok på Expressen.se. Först trodde jag det var reklam för en film, men det visade sig vara en bok.

Dum som jag var trodde jag att jag skulle kunna hitta filmen igen, men det gjorde jag naturligtvis inte, därför la jag inte så stor notis om filmen.

Jag vill minnas att den utspelar sig i Stockholmstrakten, troligtvis på 1700-talet, verkar vara ett krig inblandat, minns dock inte om det var stridigheter inom Sverige eller mot ett annat land. Kan ha varit itriger kring kungahuset med också.

I efterhand tänkte jag att det kanske kan vara boken Stockholm Octavio, men jag kan inte hitta denna (för övrigt påkostade) filmsnutt när jag söker på boken, så jag undrar om jag tar fel endå?

Någon som har en gissning på vilken bok det kan vara?

Annons:
ElLobo
2014-02-26 21:32
#1

Det kanske är Stockholm Octavo du tänker på? En bok av Karen Engelmann och som handlar om Stockholm 1791 och om ifrågasättandet av Gustav III:s makt.

Imasy
2014-02-26 23:07
#2

#1

Denna har jag sett, och det är inte den filmen jag tänker på. Den filmen jag såg var en skådespelsfilm, man fick se soldater eller liknande komma springande på ett slagfält, de smälldes bomber tror jag och sådant där. Det var därför jag blev så förvånad när jag såg att det var reklam/trailer för en bok.

Upp till toppen
Annons: