Annons:
Etikettövrigt
Läst 1700 ggr
Tova.O
4/1/14, 10:31 AM

Vart köper ni era böcker?

Vart köper ni oftast era böcker? Från en bokhandel eller beställer ni hem från nätet/ e-böcker?

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Annons:
Imasy
4/1/14, 10:48 AM
#1

Jag köper majoriteten av mina böcker på nätet, just för att de är betydligt billigare där än på bokhandeln, plus att de kan ha ett betydligt större utbud.

Men visst händer det att det blir någon enstaka från typ Ica, bokhandeln etc om jag skulle springa på något intressant eller är extra angelägen om att få en bok omgående och inte orkar vänta en vecka på att de kommer i brevlådan.

Caelus
4/2/14, 5:04 PM
#2

Jag beställer oftast på nätet, men jag föredrar att gå i fysiska bokhandlar. Det är ju så mysigt att bara gå där och titta på alla de böcker som finns :)

Caf_Roy
4/2/14, 5:24 PM
#3

Jag handlar bara på SF-bokhandeln. Jag har inte tålamod att vänta på posten, så jag åker dit. Dessutom brukar jag hitta fler jag vill ha när jag är där.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Yelly Bean
4/2/14, 7:59 PM
#4

Jag köper nästan alltid böcker på nätet. Men går ofta och tittar i fysiska bokhandlar och second hand. 🙂

[Thiah]
4/3/14, 8:19 AM
#5

Just nu läser jag mest eböcker  men annars beställer jag från nätet. Det är dyrt att köpa svenskspråkiga böcker i finland.

Maria
4/3/14, 11:26 AM
#6

Jag köper både ock.

Ibland t.om på ICA😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Magi-cat
4/3/14, 2:43 PM
#7

Handlar mest på nätet numera. Inget går upp mot en riktig, fysisk, bokhandel, men har man långt till dem så blir det inte så ofta. Men har jag möjlighet går jag in i någon bokhandel och alltid blir det något man kommer ut med… SF-bokhandeln besöks alltid när jag är på visit i Göteborg. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Caelus
4/3/14, 3:34 PM
#8

#7 Jag älskar SF-bokhandeln! :) Fast jag har iofs aldrig varit i den i Göteborg, men jag antar att den är lika underbar.

[Oceansoul]
4/3/14, 4:33 PM
#9

Science fiction bokhandeln i Stockholm och Cdon.com. 

Typiskt att böckerna jag behöver i min vardag oftast finns på adlibris för de är förskräckliga på att se till att saker kommer fram i tid.

Imasy
4/3/14, 9:18 PM
#10

#9

Är de ofta sega? Min sambo handlar oftast från Adlibris medan jag själv föredrar Bokus, men han har aldrig klagat på deras leverans. Iof så kanske han inte bryr sig heller och har bråttom att få boken ;)

[Oceansoul]
4/3/14, 10:11 PM
#11

#10 

Det skulle man kunna säga, beställde en kursbok 15 dagar innan ett seminarium. Enligt adlibris skulle jag få boken inom 2-5 arbetsdagar. Jag fick boken dagen efter seminariet, det var riktigt pinsamt att sitta där knäpptyst och skämmas eftersom att man inte fått boken.

Imasy
4/4/14, 12:05 AM
#12

#11

Ah, ja det var ju mindre bra. Var med om samma sak en gång, fast då var det CDON. Hade jag vetat från första början att de själva var tvungna att importera boken hade jag letat vidare.

Tarotstollan
4/7/14, 10:28 PM
#13

Jag köper de flesta böckerna genom bokklubbar, någon enstaka gång  kan jag köpa i en bokhandel.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
martdat
5/12/14, 12:35 PM
#14

Bokus offtast men har inte alltid råd så min omgivning vet att jag läser mycket och ger mig böcker.-Byter även böcker med min mamma varje gång vi ses. sen köper jag gärna begagnat på loppisar eller facebookloppisar.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mysterious
5/15/14, 12:50 PM
#15

Jag köper på javascript:nicTemp();, då jag bara läser på engelska och de har bra priser samt gratis frakt. Enda negativa är att man får vänta i nån vecka. Dock är det inget problem för mig då jag köper böcker långt innan jag tänker läsa dem :) 

Länken ska vara Bookdepository.com. Ni kmr fortfarande fram om ni trycker, vet inte varför det ser så konstigt ut.

ilenna90
5/16/14, 11:07 AM
#16

när jag läser engelska böcker (vilket jag allt som oftast gör eftersom det knappt finns några böcker inom paranormal romance-genren översatta till svenska eller ens dom engelska exemplaren här) köper jag alltid från ebay.co.uk väldigt ofta finns böckerna för 0.99 pund och frakten är inte alls dyr heller. Då är dom oftast begagnade men mina har sett så gott som nya ut allihop. 
Sjukt värt att beställa därifrån än från någon svensk boksida där man får betala rejält mycket mer.

[MrDiabolic]
5/17/14, 1:06 PM
#17

Köper mest på nätet, närmare bestämt Bokus, men snubblar jag över en bok jag vill ha, köper jag den i en fysisk butik. Men då brukar det inte bli någon bokhandel, utan det kan bli när jag t.ex. handlar mat på Ica eller Williy's.

Allt oviktigt
5/20/14, 8:00 PM
#18

Om jag köper någon bok blir det på nätet. Oftast lånar jag dock böcker, bra för plånboken

UrchinFamiljen
7/6/14, 11:51 PM
#19

På nätet, för oftast finns inte de böcker jag vill ha i affärerna. 😕

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

jossa5
7/7/14, 10:03 AM
#20

Oftast på nätet, då dessa har bättre utbud och priser. Ibland kan det bli på bokhandeln, ifall jag är lite extra sugen och inte orkar vänta. xD

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
cattisa
7/7/14, 11:38 AM
#21

Jag köper oftast i bokhandeln, men ganska ofta på nätet också.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[velvetmorning]1
7/8/14, 2:11 PM
#22

På Erikshjälpen! 👍

FredTillSonen
7/9/14, 11:03 AM
#23

När jag köper böcker på nätet så blir det cdon Köper inprincip alldrig på bokhandlar då jag tycker de e för dyrt . ibland handlar jag dock på fysiska men bara om de e någe erbjudande eller rea. Annars så handlar jag mycket böcker på loppisar/ second hand Eller kör en runda på bibblan :)

Tova.O
7/9/14, 5:44 PM
#24

Jag kan väl också svara då. :) Jag köper de flesta på nätet, oftast på amazon och ebay.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Apootie
7/10/14, 11:14 PM
#25

#24 måste bara fråga. Hur är det med frakt därifrån? Och beställer du från de "amerikanska" sidorna då?

Tova.O
7/11/14, 4:45 PM
#26

#25 Nej jag beställer från uk. Skulle inte rekommendera dig att beställa från Amazon om du vill ha böckerna snabbt, de har blivit försenade några gånger. Frakten var även ganska dyr. Från ebay däremot har det alltid gått snabbt och jag är väldigt nöjd med mina köp därifrån.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Lavine
7/11/14, 6:12 PM
#27

The Book Depository har bra priser, ingen frakt tillkommer. Det tar 10-14 dagar att få grejerna. http://www.bookdepository.com

Annons:
Tova.O
7/11/14, 6:18 PM
#28

#27 Tack för tipset! :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Apootie
7/14/14, 8:28 PM
#29

#26 oki tack!

AilyAdams
7/27/14, 5:10 PM
#30

Sedan jag köpte min E-reader köper jag alla böcker på nätet.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Blanksteg
7/30/14, 8:21 PM
#31

Jag köper sällan böcker, tyvärr, av ekonomiska skäl. Men när jag väl köper böcker så gör jag det i fysiska bokaffärer, helst. När jag är "snål" eller när jag verkligen ha hem en bok snabbt och inte har nåt annat ärende i stan så handlar jag dock på nätet (adlibris, cdon eller bokus).

När jag har en bättre ekonomi så kommer jag köpa böcker oftare, och då i fysiska bokaffärer även om det är lite dyrare. För att stödja dem. Skulle vara en enorm besvikelse (dock tyvärr ingen förvåning) för mig om nätbutikerna konkurrerade ut alla fysiska bokaffärer, vilket de mycket väl kan komma att göra i framtiden.

Upp till toppen
Annons: