Annons:
Etikettövrigt
Läst 1445 ggr
Olivia_I
2014-05-10 19:57

Din favorit bok?

Vilken är din favorit bok?

Alla böckerna är mina favoritböcker, men vilken är din favorit?

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-10 20:07
#1

Jag har inte läst någon av dessa, men jag har sett Hungerspelen-filmerna, så därför kryssade jag i den. Mest för att kunna se vad andra har för favoriter. Min favoritbok är The Inverted World av Christopher Priest.

PrincessMelpomene
2014-05-10 20:08
#2

Svårt att säga då jag läst några få av dessa och inte riktigt fastnat för någon. Har väl en helt annan smak gällande mina böcker. Var ju inte direkt så många alternativ :)

Hade varit enklare genermässigt kanske :)

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

PrincessMelpomene
2014-05-10 20:11
#3

Boken jag inte kan leva utan är "1 liter of tears" eller "1 litre no namida" skriven av Aya Kito, finns inte många exemplar på engelska men jag har efter mer än 5 år äntligen fått tag på ett exemplar :)

Boken finns även dramatiserad och filmatiserad.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Olivia_I
2014-05-10 20:52
#4

Sorry, är ganska ung, därför detta val av böcker. Är 13 år. Går i 7:an. Egentligen ville jag bara skapa en undersökning för att se vad det var. Bara tog ett ämne och eftersom att jag redan var inne på Litteratur iFokus så blev det mina favoritböcker.

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

Tova.O
2014-05-11 15:29
#5

Jag tycker om Divergent serien väldigt mycket så jag valde den. Men hade kanske valt någon annan om jag läst alla böckerna man kunde välja. ^^ Annars så är min favoritbok The Darkest Minds av Alexandra Bracken.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Pialinn
2014-05-12 11:15
#6

Jag har bara läst Hungerspelen, därför klickade jag på den.

Annars har jag ingen favoritbok. Läser allt. Brukar säga att jag läser allt från Fantomen till franska 1800-tals författare.

Om jag bara får ta med 1 bok till en öde ö blir det De tre musketörerna.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Olivia_I
2014-05-12 11:46
#7

Kul 😊 Får läsa era favoritböcker någon gång 😊

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

sessan16
2014-05-12 11:47
#8

Alla är mina favoriter men min absoluta favorit är hungerspelen :)

*~HamsterHamster~*
2014-05-13 13:47
#9

Av dem du nämnde är det hungerspelen :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

cattisa
2014-05-13 14:33
#10

Hungerspelen är bra, men Divergent är ännu bättre!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

stinabest
2014-05-15 17:59
#11

Förr eller senare exploderar är min all time favorite. Så himla fin!! Ska se filmen nu i sommar :)


[Oceansoul]
2014-05-17 13:02
#12

Ingen av de du nämnde. JRR Tolkiens "The children of Húrin" och "The Silmarillion" plus de alla böckerna med utökade versioner av berättelserna är mina favoriter.  Jag är frälst av det sättet denna karl skriver på. 

Jag gillar även George R.R. Martins serie "A song of ice and Fire", väntar spänt på nästa bok.

UrchinFamiljen
2014-07-06 23:49
#13

Har inte läst dem två sista, men av dem andra var det definitivt Hungerspelen. Tyckte faktiskt inte alls om tfios (har inte orkat läsa ut hela) och Divergent var helt ok.

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Annons:
ilenna90
2014-07-11 22:26
#14

rör mig inte(!!!) älskade verkligen den serien, men jag läste den dock på engelska :)

[sweetolloe]
2014-07-20 15:41
#15

asså  TFIOS är bra, men  Divergent och Rör mig inte! är typ två av mina favoritböcker någonsin. Filmen till Divergent är även helt underbar!

 Hungerspelen har jag läst men de 2 sista är ganska tröga så kan ju inte säga att de är några favoriter precis.

AilyAdams
2014-07-27 17:08
#16

Röstade på Förr eller senare exploderar jag för att kunna se tråden. Har inte läst någon av böckerna.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: