Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 947 ggr
Anticipation
2014-05-13 13:44

Finns det någon som jag?! :)

Hej,
Det skulle vara trevligt att se om det finns någon mer än jag som blir helt fast i böcker och helt och hållet. Är boken riktigt bra kan jag nästan inte sluta och är det något viktigt person som blir skadad eller bara gör något dumt så blir jag så irriterad att jag bara vill slänga iväg boken och aldrig mer läsa den. Givetvis är jag för nyfiken för att låta bli det. Min fråga är, finns där någon mer där ute som är som jag? Hade varit skönt att veta att man inte är ensam. :P

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-05-13 13:46
#1

Du är absolut inte ensam, ibland så tänker jag: Varför gör personen inte så och så istället?

Framförallt brukar jag tänka att jag skulle gått fram och kramat en person istället för att göra en annan onödig sak xD

Ibland så fastnar jag på toaletten med en bok x) Och ibland så sover jag bara några timmar bara för att jag börjar läsa en bok på kvällen xD

Du är inte ensam.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Anticipation
2014-05-13 14:42
#2

Vilken tur! ;)

Ibland hade man bara velat få tag författaren och ge denne en smäll i huvudet och fråga hur det var tänkt här :P

Hatar verkligen när det inte går som jag vill i böckerna (a)

Pialinn
2014-05-14 09:41
#3

Jag är likadan!

Ibland undrar man om det är fel i huvudet på författaren eftersom hen låter personer i boken göra si och inte så.

Om jag sen hittar en bra bok kan jag läsa hela natten. Som pensionär kan jag ju sova på dan.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anticipation
2014-05-14 11:08
#4

Får ni ibland också den känslan att ni är personen i boken? Jag känner att det är då författaren har gjort ett riktigt bra jobb. Det kan vara smärtsamt och väldigt mycket känslor så ibland rinner det över.

Känner mig hopplös ibland!

PrincessMelpomene
2014-05-14 11:22
#5

Tror att alla dessa känslor är det vanligaste man kan ha som en läsare. Det påvisar bara att författarna gjort ett bra jobb i att göra karaktärerna i boken så mänskliga att man kan se sig själv i dem och man sympatiserar med dem. Detta gör att många författare i sin tur kan få väldigt mycket skit om man dödar någon karaktär eller låter den bli tillsammans med fel person osv.

Läsare är väldigt dedikerade till sina böcker och sina karaktärer. Tror att det skulle däremot vara mer konstigt och ovanligt om man INTE hade dessa känslor. 😃

Själv känner jag igen mig själv i alla eras känslor ^^ Det är väl så vi människor funkar 🙂

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Anticipation
2014-05-14 12:54
#6

#5 Visst är det bra att författarna gör ett sånt bra jobb att man känner det som karaktärerna känner men det är as jobbigt när någon dör osv. Är det bra och glada känslor så gör det ju inget för då blir man glad själv men när det handlar om död och sånt så blir det bara för mycket för mig.

Antar att jag älskar min pojkvän och min familj så mycket att jag känner precis det som står och förlorar någon i boken sin älskade så gör det ont i mitt hjärta och jag slutar inte tänka på det för jag vet att det är så jag kommer att känna om det skulle hända mig. Pessimistisk kanske men det är så jag är. Mitt liv är för bra för att vara sant ibland så ibland väntar man bara på att det ska hända något!

Annons:
Upp till toppen
Annons: