Annons:
Etikettboktips
Läst 2474 ggr
Dennissen
7/3/14, 10:26 AM

Byggfirman, ny bok av Staffan Nordstrand

Jag är helspänd och förväntansfull över den här boken, jag har läst hans tidigare trilogi som handlar om trafficking utomlands. Det var hemskt att läsa dem men ack så viktigt, det finns så mycket skit som pågår här i världen som vi inte har någon aning om alls. För de som inte vet vem Staffan eller vad han gör så tycker jag att ni ska titta in på hans hemsida www.beewithus.com och läsa på! Han är en eldsjäl i dessa frågor om människohandel och har gjort livet bättre för många människor, samt upplyst oss ovetande. 

Hans nya bok som släpps i augusti har samma fokus, han har forskat och undersökt hur det egentligen ser ut med människohandeln här hemma i vårt kära Sverige. Finns en stor risk att många kommer att bli uthängda och det kommer nog garanterat bli skriverier om denna bok. 

Den kommer alltså att heta Byggfirman och släpps i början av augusti om jag har förstått det rätt. Är det någon här som har läst hans tidigare böcker eller liknande?

Det var mitt boktips för hösten!

Annons:
BrittaD
7/3/14, 10:45 AM
#1

Tack för ditt tips!

Har inte läst Staffan N.  men skall definitivt göra det NU. Såg att hans trilogi fanns i pocket också.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Dennissen
8/12/14, 3:05 PM
#2

Ja gör det Britta! Himla läsvärt. Han var med i morgonsoffan på SVT igår och berättade om sin nya bok som har släppts nu, här är ett bra klipp: http://www.svtplay.se/klipp/2236632/under-ytan-i-den-svenska-byggbranschen

Dennissen
8/26/14, 10:27 AM
#3

Hej igen! Nu har jag sett att det var en boklansering för denna bok förra veckan, finns mycket intressant läsning om detta på ett flertal bloggar nu. Den här tyckte jag var kul att läsa då jag tycker att Susanne själv skriver så bra! http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=57917&beid=2727984

Dennissen
9/22/14, 3:29 PM
#4

Nu håller jag tummarna att Staffan kommer att vara på årets Bokmässa i Göteborg i helgen. Någon mer som ska på mässan?

Upp till toppen
Annons: