Annons:
Etikettnew-adult
Läst 2485 ggr
ilenna90
8/26/14, 5:06 PM

m/m

är det nån som har tips på några bra m/m-böcker? :)

Jag tror inte det finns någon överhuvudtaget på svenska men jag läser nästan uteslutande engelska böcker så har ni förslag på någon sån får ni jättegärna tipsa!

Vill att karaktärerna ska vara mellan 18-30 och nutid :)

Annons:
AilyAdams
8/26/14, 8:51 PM
#1

Oj, någon särskild genre?

Några av mina favoriter är:

Red Dirt Heart av N.R. Walker
Cop Out av K.C. Burn
Shattered Glass av Dani Alexander
Caught Running av Abigail Roux

Eventuellt är någon huvudkaraktär äldre än 30, men alla är i nutid. De landar alla under romantik dock, så är du inte ute efter något sådant bör du undvika dem som pesten. 😍

 **************************
Heter det De eller Dem?

TicTac
8/26/14, 9:13 PM
#2

Om du gillar böcker som handlar om hamnskiftare rekommenderar jag Without Reservations av J.L. Langely.


You'll never walk alone

ilenna90
8/26/14, 11:13 PM
#3

#1 oj ja jag kanske skulle ha specificerat mig med lite mer genre haha, när jag tänker m/m tänker jag automatiskt romantik ;D så ja romantik, nutid och reality (säger man så förresten? jag är dålig på genrer men verklighetstrogna utan övernaturliga element liksom.)
jag är inte så mycket för cowboy-tema eller mysterier/deckare så av dom du tipsade tyckte jag nog att den sista, om lärarna, lät mest intressant :)
Vet inte vad man ska kalla genren om jag gärna ser att miljön är vardaglig - typ ett kompisgäng, eller att dom går på college, vardagligt liksom.

#2 du fick nog svaret här ovanför, men tack ändå för tipset! :)

AilyAdams
8/27/14, 8:54 AM
#4

 **************************
Heter det De eller Dem?

ilenna90
8/27/14, 3:15 PM
#5

#4 oj tack haha, ska kolla in den listan senare!

TicTac
8/28/14, 8:47 AM
#6

Collision Course av K.A. Mitchell kanske kan vara något? It's hot! Även om huvudpersonerna är närmre 40 än 30. 😉

Promises av Marie Sexton kan kanske också vara något.

Jag gillade båda dessa böcker även om det inte är vad jag brukar läsa själv.


You'll never walk alone

Annons:
Maleficum
3/17/15, 7:12 PM
#7

Jay Bell - Something Like Summer och efterföljarna (winter och autumn)

Kate Sherwood - Dark Horse (och uppföljare) 

Amy Lane - ganska stort utbud av bra böcker. Clear Water är väldigt lugn och mysig.

Heidi Cullinan har också ett bra utbud av bra böcker.

Ryan Loveless - Etha, Who Loved Carter 

Kim Fielding - Brute lite övernaturliga saker men inte mycket

Dani Alexander - Shattered Glass som redan blivit tipsad har bra humor (i mitt tycke) och är mysig med lite förvirrad romans, såg den inte som någon deckare.

Abigail Roux - The Archer Har en viss form av mysterie men är ingen deckare och extremt spännande, ingen lugn mysig romantisk läsning en av få böcker jag har haft riktigt svårt att lägga ifrån mig.

Mary Calmes böcker om du gillar riktigt dominanta lite svartsjuka alfatyper som faller pladask för adhd karaktär som alla älskar. Är trevliga då man vet precis vad man får om man läst någon av hennes böcker tidigare. Fastnar lätt för dem utan att egentligen veta varför. En del av dem är med övernaturligt tema men inte alla.

Marie Sexton - Between Sinners and Saints långsamt växande romans och överkommande av rädslor.

Annars är jag mycket för deckarinslag och mer gay fiction än m/m romans, men det är jag det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carrosh
3/18/15, 12:07 PM
#8

Vad är m/m för något?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

ilenna90
3/18/15, 1:00 PM
#9

male/male :)

Carrosh
3/22/15, 11:47 AM
#10

#9 Vad innebär male/male? 2 manliga författare?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maleficum
3/22/15, 11:52 AM
#11

#10 Huvudperson/er som är gay. m/m eller m/m romans är oftast gayromanser sen finns gay fiction som inte har fokus på romanser (kan vara tex deckare) med gay huvudperson/er.

l/l är lesbisk, m/f/m är menage med två men och en kvinna osv.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carrosh
3/22/15, 12:20 PM
#12

#11 Tack för ditt svar! Nu har jag lärt mig något nytt! 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: