Annons:
Etikettboktips
Läst 2230 ggr
ilenna90
12/16/14, 12:19 AM

shatter me/rör mig inte-serien

Tycker det är lite dålig aktivitet här så startar en tråd för att se om det finns fler fans ;D 

Är det några här som läst Tahereh Mafi´s serie? 
Shatter me(rör mig inte), unravel me(rädda mig inte), ignite me(sätt mig i brand) 

Jag hör inte så många prata om den här i Sverige och tycker det är synd om folk missar denna underbara serie! Jag läser väldigt mycket, och särskilt inom denna genre, och tyckte att den var helt unik i sättet att berättas/skrivas <3

Annons:
Imasy
12/17/14, 10:40 AM
#1

Vad är det för typ av serie? Är det mer ungdomsböcker?

ilenna90
12/17/14, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nej det skulle jag inte säga :) Det tog lång tid innan jag hittade den första boken pga att den stod på barnhyllan och att svenska omslaget dessutom var väldigt intetsägande. Väldigt synd att just mitt bibliotek sorterar böckerna på så konstiga platser. Från unga vuxna och uppåt enligt mig :) 

Det är lite utav en dystopi-serie(+ romantik, och lite inslag av sci fi tror jag man kan definera det som.) Jag är dålig på att beskriva handlingar så länkar hit: http://www.goodreads.com/book/show/10429045-shatter-me
Det överstrukna är ett genomgående tema i böckerna vilket nog kan störa en del, eller som för mig; tilltala jättemycket eftersom det för mig var ett helt nytt och unikt sätt att skriva! ¨

kissidor
12/22/14, 9:54 AM
#3

nope, har inte läst den - men jag är svag för dystopier och det känns som den typ av bok jag skulle kunna tycka om, så jag har precis dragit ner den första i serien till min kindle och tackar för tipset 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
12/22/14, 3:28 PM
#4

#3 åh vad roligt :D skriv jättegärna vad du tycker sen!

IngaTrnqvist
12/25/14, 4:59 PM
#5

Läste ut Sätt mig i brand för några veckor sedan. Gillar dystopier så den var helt i min smak, gillar också det annorlunda konceptet :) funderar dock på om jag ska läsa om den på engelska.

ilenna90
12/25/14, 6:02 PM
#6

åh :D älskade verkligen också att det var så annorlunda! Och kenji alltså <3 

Det tycker jag absolut att du borde! Jag läste ettan på svenska och dom andra 2 (+ mellanböckerna) på engelska och det är extrem skillnad - till det bättre.

Annons:
[Tex]
1/3/15, 1:40 PM
#7

Jag har läst rör mig inte för länge sedan, men tyckte inte alls att det var en särskilt bra bok.. Jag kan verkligen inte förstå vad folk ser i den, men önskar jag kunde förstå eftersom det verkar vara så många som tycker den är jättebra. Känner mig rätt ensam om min åsikt.

kissidor
1/3/15, 2:59 PM
#8

jag har varit superslö hela julen och inte läst en bokstav, bara streamat film och tv-serier 😛. så jag har tyvärr ingen uppfattning än 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
1/3/15, 3:18 PM
#9

#7 åh men vad synd! men alla kan väl inte tycka likadant ;D Jag älskade både karaktärerna, historien och skrivsättet och tyckte alla tre böckerna var lika bra :)

kissidor
6/28/15, 8:47 PM
#10

sent omsider har det nu blivit lite sommarväder, vilket är då jag "läsläser" sas - det blir mest bara ljudböcker de två timmarna fram och tillbaks till jobbet resten av året. men att sitta ute i solen och läsa - ah 😍! så väl jag kom till skott så blev det sträckläsning. jag var lite skeptisk först när hon bara satt och deppade i sin cell, men sen blev det ju action så det räckte och blev över 🙂. men detta var verkligen en bokserie jag fastnade för och inte kunde lägga ifrån mig. det var lite jobbigt när sambon ville att vi skulle laga middag eller när grannarna kom och hälsade på så jag var tvungen att lägga den ifrån mig 😃. skönt iaf att läsa i kindle  och kunna bara klicka hem nästa i serien omedelbart 😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
6/29/15, 7:39 AM
#11

#10 vad kul att du gillade den :D haha jaa visst är det jobbigt när man måste lägga ifrån sig en bok, man vill ju ´bara läsa en sida till´ och ´en till´… osv ;) 
kan faktiskt inte bestämma mig för vilken av dom tre böckerna jag tycker mest om (även om det alltid är något speciellt med en första bok i en serie) men jag tycker verkligen om Kenji och han är ju med betydligt mer i tvåan och trean <3

kissidor
6/29/15, 12:22 PM
#12

klart man gillar Kenji 🙂. det slår mig nu, jag laddade ner de två novellerna som skildrar en del av händelseförloppet ur Adams resp ur Aarons synvinkel - det borde faktiskt ha funnits en sådan för Kenji också 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
6/29/15, 3:26 PM
#13

jaa eller hur!! åh en egen kenjinovell <3 haha

Annons:
Upp till toppen
Annons: