Annons:
Etikettförfattare
Läst 1056 ggr
Imasy
2015-01-02 00:08

Favoritförfattare?

Har du någon favoritförfattare? Varför? Vilken genre är dennes böcker i och varför tycker du denne är så bra?

Annons:
Tarotstollan
2015-01-02 01:00
#1

Svårt att säga om jag egentligen har någon favoritförfattare, vet bara att den enda jag reagerar med glädje på när det kommer någon ny bok av så är det Margit Sandemo.
Vet att hon inte räknas som någon bra författare egentligen men hon gör mig glad med sina böcker. Dessutom har ju tanten kommit upp i en hög ålder så frågan är väl om det kommer några mera böcker av henne.
Jag gillar att hon blandar in fantasin i verkligheten och att kärleken finns för alla, oavsett vem vi är!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Imasy
2015-01-02 01:54
#2

Jag började läsa hennes serie om isfolket, men tappade intresset efter 11 böcker.

Dels så är det ju bara SÅ förutsägbara, och kvinnorna tycker jag mest ber om ursäkt för sin existens. Förvisso var väl inte kvinnan värd så mycket på den tiden kanske, men det blev bara jobbigt att läsa.

Hoppades att det skulle bli bättre, och jag ville gärna ha serien, men upptäckte att del 13 finns inte att köpa längre och Schibsted ska sluta trycka upp fler av Isfolket tydligen.

Tarotstollan
2015-01-02 02:16
#3

Ja, "Sagan om Isfolket" och efterföljande serier får man nog leta efter på antikvariat och liknande ställen. Hennes fristående böcker tycker jag är mera smarta och handlingskraftiga kvinnor i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

LitenEstelle
2015-01-02 10:59
#4

Sylvia Plath är min favorit, alla gånger! 

Hon har bara skrivit en bok: The Bell Jar (Glaskupan), och det är den första boken där jag verkligen kunnat identifiera mig med huvudpersonen. Jag tror att jag har läst boken 3-5 gånger både på svenska och engelska!  
Annars skrev hon mest poesi. Hennes dikter är så himla fina.

(e.s.) 

Upp till toppen
Annons: