Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 3626 ggr
elegantbanan
2015-01-07 00:02

Nya böcker 2015

Nytt år, nya böcker! Vilka böcker som planeras att släppas 2015 ser ni mest framemot?

melancholy were the sounds on a winter's night.

Annons:
AilyAdams
2015-01-07 06:02
#1

Vad som är sagt, sista boken i Cut & Run serien av Abigail Roux. M/M-serie som stulit mitt hjärta.

 **************************
Heter det De eller Dem?

elegantbanan
2015-01-07 09:50
#2

#1 En serie som gått mig helg förbi! Vad handlar den om?

melancholy were the sounds on a winter's night.

Imasy
2015-01-07 11:32
#3

Inte nya böcker på så vis, men jag väntar på Fredrik Backmans Britt-Marie var här, samt Bernard Cornwells Hednakungen i pocketformat.

ilenna90
2015-01-07 11:36
#4

#1 #2 samma här! Vill också gärna höra vad den handlar om 8) Är så sällan man hittar m/m-böcker, och särskilt bra sådana.

AilyAdams
2015-01-07 12:20
#5

#2 #4 Det är nog närmst en kriminalare/Thriller som främst handlar om två FBI-agenter. Den ena en marine med mardrömmar från sina turer i kriget i Afganistan(Force Recon) och den andra  en änkling med missbruksproblem (nykter alkoholist). I första boken tar de sig an fallet med en seriemördare som härjar i New york. Mycket av boken behandlar deras missnöje med att ha varandra som partners, och trots det måste de förlita sig på varandra när världen rämnar omkring dem.

Alla böckerna handar inte om uppenbara fall i deras jobb, men alla har något liknande element. Alla böckerna för deras relation framåt och seriens namn antyder lite vad det är de vill göra… tillsammans… "Cut and Run!"

Vet inte vad jag ska skriva, vill ju inte avslöja för mycket. 

Warriors Cross och Sidewinder-serien är satta som fristående då de handlar om andra karaktärer, men bör nog läsas i någon form av kronologisk ordning tillsammans med Cut & Run. 

Från förlagets hemsida:

A series of murders in New York City has stymied the police and FBI alike, and they suspect the culprit is a single killer sending an indecipherable message. But when the two federal agents assigned to the investigation are taken out, the FBI takes a more personal interest in the case.

Special Agent Ty Grady is pulled out of undercover work after his case blows up in his face. He's cocky, abrasive, and indisputably the best at what he does. But when he's paired with Special Agent Zane Garrett, it's hate at first sight. Garrett is the perfect image of an agent: serious, sober, and focused, which makes their partnership a classic cliché: total opposites, good cop-bad cop, the odd couple. They both know immediately that their partnership will pose more of an obstacle than the lack of evidence left by the murderer.

Practically before their special assignment starts, the murderer strikes again – this time at them. Now on the run, trying to track down a man who has focused on killing his pursuers, Grady and Garrett will have to figure out how to work together before they become two more notches in the murderer's knife.

http://www.dreamspinnerpress.com/store/product_info.php?products_id=975

 **************************
Heter det De eller Dem?

elegantbanan
2015-01-07 12:27
#6

#3 Fredrik Backman har jag hört mycket gott om, men inte haft chansen att läsa nått av. Har du läst hans andra böcker också?

#5 Låter spännande och lite annorlunda! Ska kolla upp 🙂

melancholy were the sounds on a winter's night.

Annons:
Imasy
2015-01-07 12:42
#7

#6

Ja jag har läst En man som heter Ove, och det är den enda boken jag någonsin har läst som faktiskt fått mig att gapskratta tills tårarna sprutar, men också fått mig att gråta med tanke på hur den slutar.

Jag har också Min mormor hälsar och säger förlåt. Jag gillade den men den var inte på långa vägar i samma klass som "Ove".

Nu har väl jag samma typ av humor som Backman, men hans böcker är lite "mörka" på sitt sätt även om det finns en god förklaring till det. Hans karaktärer har inte haft det så lätt i livet om man säger så. Mycket tragiska händelser bakom men som också får fina avslut på något sätt.

elegantbanan
2015-01-07 13:01
#8

#7 En man som heter Ove har min bokhatande pappa läst och tyckt om, så med alla dessa lovord kanske det är dags att testa den!

Du beskriver dem på ett så mysig sätt, vill gärna läsa. 😃

melancholy were the sounds on a winter's night.

Imasy
2015-01-07 13:23
#9

#8Ja jag tror inte du kommer att ångra dig om du läser Ove 😃 Ove är lite av grannen från helvetet, en sån där granne som man hatar och säkert har stött på en och en annan gång. En envis gammal gubbstrutt 😉 Men efter att man kommit in en bit i boken så förstår man varför Ove är som han är, och då är det mest sorgligt istället.

nottheonly
2015-01-09 00:52
#10

The ruby circle, sista boken i Richelle Mead's serie Bloodlines.. åh, vill veta hur det slutar men vill ändå inte att det ska ta slut! haha.

Tarotstollan
2015-01-09 03:05
#11

Jag har ingen aning om vilka böcker som skall släppas under 2015.
 Jag vet att det saknas sista delen i Diana Gabaldons sista bok som tydligen är i två delar. Den första delen släpptes ju förra månaden så antingen kommer sista delen snabbt eller också får vi vänta på den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

elegantbanan
2015-01-11 10:36
#12

#10 Haha, förstår dig precis!

melancholy were the sounds on a winter's night.

elegantbanan
2015-01-11 10:37
#13

#11 Inte läst hennes böcker, men har första boken på min kindle! Har hört att de ska vara riktigt bra!

melancholy were the sounds on a winter's night.

Annons:
Lavine
2015-01-11 13:03
#14

#11 Februari!

sisela
2015-01-14 00:44
#15

Fortsättningen på Bone Season. Jag gillade verkligen första boken.

Ska tydligen komma ut nu i januari!

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bone_Season

Upp till toppen
Annons: