Annons:
Etikettyoung-adult
Läst 1341 ggr
QueenViking
2015-02-16 00:37

Hjälp mig att hitta boken?

Hej, ligger och vrider och vänder mig i sängen, jag blir galen! Började tänka på en gammal bok jag läste i sexan som handlar om en ung tjej som åker till en internatliknande skola då det är krig i hennes land, tror det utspelar sig i Storbritannien. (?) När hon väl kommer dit får hon fullt upp med att lösa ett mystiskt mysterium, hon är det mesta för sig själv då hon inte kommer överens med varesig tjejerna i den lilla skolan hon går i eller med läraren. Hon vandrar istället runt i området, och hittar en mystisk totempåle på en strand och på något sätt försöker hon hitta svaret till varför den är där. (?) Har letat överallt men hittar typ ingenting som verkar stämma överens. Tror jag hittade boken via bokjuryn eller min skolas gamla bibliotek.

Annons:
QueenViking
2015-02-16 00:53
#1

Edit: Kommer också ihåg att en gammal man dras in i mysteriumet, mot slutet av boken blir hon inlåst och hans son (som kag tror man trodde hade dött i armen.) räddar en. Boken börjar med att hon åker tog påväg mot internatskolan och sitter bredvid en pompös tant, och hon vet inte riktigt vart hon ska av, hon blir sedan upphämtad och sljutsad långt ut på landet till skolan men får gå den sista milen själv då vägen är för dålig (lerig och guppig.) Kommer också ihåg att hon vill bevisa sig för tjejerna och passa in men hon får inte vara inom deras terrotorium typ? Namnet på tjejernas grupp har något med kråkor/skator och göra och det är en viktig del av mysteriumet,

sisela
2015-02-16 03:44
#2

Googlade lite på diverse ord från ditt inlägg och det kan nog vara den här:

http://www.goodreads.com/book/show/6998966-the-seven-magpies

QueenViking
2015-02-17 16:33
#4

Tack såååå mycket, ska låna den nu, har letat jättelänge! :)

Upp till toppen
Annons: