Annons:
Etikettövrigt
Läst 2609 ggr
Skorpion76
2015-02-16 17:19

Bok som du inte kunnat lägga ner

Har du läst en bok som du verkligen inte kunde lägga ner? Jag har läst både Inte utan min dotter av Betty Mahmoody och Gömda av Liza Marklund och båda var sådana böcker.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Niiinah92
2015-02-16 17:23
#1
Julia av Anne Fortier är en sådan bok, totalt omöjlig att
lägga ifrån sig 😃
AnneN
2015-02-16 17:25
#2

En bok som jag sträckläste och grät genom hela boken (gråter sällan till böcker/filmer) är Berättelsen om Anna, skriven av Tatsja Dahl.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AilyAdams
2015-02-16 21:24
#3

Jag har läst flera sådana böcker. Några gånger har det varit sådana böcker jag minst trodde skulle greppa mig så hårt. Red Dirt Heart var en sådan bok. Det händer inte så jättemycket, men jag fängslades ändå av den. Många gånger är det väl mitt humör som styr det och inte själva boken.

 **************************
Heter det De eller Dem?

QueenViking
2015-02-17 16:36
#4

American Gods av Neil Gaiman, han har också skrivit Coraline och Stardust! Älskar alla hans böcker och hans sätt att skriva, det är som en dröm! :)

Maria
2015-02-17 18:07
#5

Åh det är många många böcker genom året som fastnat alldeles särskilt och som har varit svårt att lägga ifrån sig. Jag vet inte ens vart jag ska börja.

Jag kan ta de tre sista jag fastnat särskilt för och det är Carloz Ruiz Safons fantastiska böcker som utspelar sig i  ett Barcelona på tidigt 1900-tal och framåt.

Vindens skugga

Himlens fånge

Ängelns lek

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2015-02-18 04:43
#6

"Rosario är död" av Majgull Axelsson. jag jobbade på ett bibliotek i mitten av 80-talet och bibliotekarien sa att den var så bra att jag var tvungen att läsa den. Jag önskar att jag aldrig gjort det, för jag har ännu inte glömt!😢

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=1255

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carrosh
2015-02-18 12:08
#7

Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij

Nostradamus försvunna profetior av Mario Reading

Den sista tempelriddaren - Raymond Khoury

De jag kommer på nu iaf.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lavine
2015-02-18 22:13
#8

Da Vinci-koden av Dan Brown. Kan inte direkt säga att det är en favoritbok, men jag kunde inte sluta läsa den. :-)

Cindy S
2015-03-08 20:38
#9

Harry Potter.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

sponny
2015-03-11 12:28
#10

Pojken som kallades det av Dave Pelzer. Lånade den och började läsa på kvällen efter jobbet. Streckläsning följde och lyckades precis läsa ut den innan jag skulle tillbaka till jobbet dagen efter. 😉

Skorpion76
2015-03-11 15:58
#11

#10 Den känner jag igen och det är en hemsk historia!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Imasy
2015-03-12 22:10
#12

Guillous serie om Arn var sådana som jag steäckläste. Hängde på låset till bokaffären för att få tag på sista delen. Har väl stött på fler böcker som vart svåra att lägga ifrån sig iof, Barnmorskan i Hope river var väl en sån. Och mitt eviga tjatande om En man som heter Ove :-D

Lucifer Sam
2015-03-14 20:14
#13

Boken Onåd (eng. Disgrace) av nobelpristagaren J. M. Coetzee är en otroligt stark bok som är svår att slå ihop mer än en kort stund. Jo, man måste ibland smälta det grymma och hårda innehållet genom att andas lite men man vill verkligen veta hur det går så man läser den gärna i ett svep. 

Rekomenderas  starkt trots att den knappast räknas som feel-good bok; snarast är den en källa till tacksamhet över att man inte befinner sig i någon av huvudpersonernas situation.

Shine On You Crazy Diamond

Annons:
Lavine
2015-03-14 23:59
#14

#13 Den var mycket bra.

[bat]
2015-03-20 21:02
#15

Vilken Katarina von bedow bok som helst och the fault in our stars av john green,

[Tex]
2015-03-28 14:15
#16

Har sträckläst rätt många böcker, men just Skriet från vildmarken och Varghunden av Jack London är väldigt speciella för mig. Har läst dom flera gånger, och dom är alltid lika bra. Fast det var flera år sedan sist nu..

AMJJ
2015-04-24 22:30
#17

Många, många böcker har varit svåra att lägga ifrån sig och bidragit till många sena nätter…En av de bästa böckerna som jag har läst är "Nattens cirkus" av Erin Morgenstern. Så speciell, så fin och så bra!

Upp till toppen
Annons: