Annons:
Etikettfaktalitteratur
Läst 1473 ggr
Blanksteg
4/24/15, 10:09 PM

Facklitteratur - tips önskas!

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på bra och intressant facklitteratur. Helst inom ämnena historia och politik. Samt miljö.

Har inte läst så mycket facklitteratur ännu. Den bästa jag läst hittills är "Fidel Castro" av Anne M. Sørensen. Gillar även Isabella Lövins bok "Tyst hav".

Annons:
Maleficum
5/1/15, 1:06 PM
#1

Historien om Sverige - Från istid till framtid av Herman Lindqvist

Poltava: berättelsen om en armés undergång av Peter Englund

Tystnadens historia och andra essäer också av Peter Englund (en av mina favoriter då man får historien bakom en hel del vardagliga ting som duschmunstycke, post-it lappar och massa annat)

Mao: Den sanna historien av Jung Chang (har själv inte läst den men min pojkvän har det och han gillar att läsa politiska böcker).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

VildaVittra
5/17/15, 1:58 PM
#2

Eating for victory

The upheaval of war

Jag har på sistone utvecklat ett intresse för hur länder klarar vardagen i krig. Vanlig politisk litteratur i all ära, men det är civila som intresserar mig, speciellt som våra politiker inte lärt sig av tidigare perioder där vi haft svårt att föda befolkningen, av idag kommer det bli sväl i Sverige om det blir krig i Europa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lavine
5/26/15, 8:28 PM
#3

Lena Sundström skriver bra böcker. En enormt bra bok är Jorden de ärvde av Björn af Kleen. En reportagebok om den svenska adeln, som egentligen är avskaffad men i deras värld fortfarande finns. Man tror inte sina ögon när man läser vissa saker. http://www.bokus.com/bok/9789172321977/jorden-de-arvde/

VildaVittra
5/26/15, 8:35 PM
#4

#3 "En reportagebok om den svenska adeln, som egentligen är avskaffad men i deras värld fortfarande finns. "

Snälla, dra inte all adel över samma kam, det är ett lika stort spann i åsikter hos dom som hos resten av befolkningen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lavine
5/26/15, 8:46 PM
#5

#4 Nå, de i boken i alla fall.

Upp till toppen
Annons: