Annons:
Etikettövrigt
Läst 1014 ggr
Tarotstollan
2015-09-12 00:49

Liv omvälvande bok?

Har ni läst någon bok som verkligen har givit er en aha-upplevelse och  fått er att börja tänka på att förändra er själva?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
panini
2015-09-12 01:00
#1

Harry Potter böckerna av J.K Rowling. Det har fått mig att tänka mig mer in i fantasiernas värld och att förstå mig på vår egen värld lättare, att inte ta allting så allvarligt och seriöst, utan att i vissa sammanhang tänka "men tänk om det varit på detta viset istället.." och "vad hade jag gjort om jag varit magisk?".

Kanske lite konstigt formulerat men vet inte hur jag ska kunna förklara det :)

Aleya
2015-09-12 01:49
#2

Den sjunde dagen av stefan einhorn.
Om hur våra val kan påverka, och om samtal mellan hans far (Jersy) som är döende i cancer.
Och deras samtal om gud, tro samt etik.

Mycket bra bok.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maleficum
2015-09-12 11:14
#3

The Mindful Way through Depression: Freeing Yourself from Chronic Unhappiness av Mark Williams, John D. Teasdale, Zindel V. Segal, Jon Kabat-Zinn

Väldigt bra på att lära sig tänka om och tänka mer positivt på saker.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
2015-09-12 23:53
#4

"Bron mellan då och sedan" av Richard Bach  och "Gåvan från stjärnorna" och "Den flytande elden" av Lennart Lidfors.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Ruffsetuss]
2015-09-26 17:26
#5

Tisdagarna med Morris och Tio Tankar om Tid .

VästkustFia
2015-09-26 22:34
#6

Det blåser på månen av Eric Linklater är min första riktig starka bokupplevelse (var kanske 5 år då) och sedan har den dykt upp vid ett par andra tillfällen mycket längre fram i livet. Helt klart en tankeväckande bok även för vuxna, varje gång har jag hittat nya intressanta saker i den.

Annons:
Upp till toppen
Annons: