Annons:
Etikettfantasy-sci-fi
Läst 1807 ggr
loolan
2015-09-22 19:31

Är denna bra?

Hej Jag är ganska ny här på litteratur iFokus och  undrar om det är någon här som har läs The mortal instrumens?. Speciellt den första, Stad v skuggor  :)                         

Jag är väldigt sugen på att börja läsa den serien och undrar om någon som läst den skulle vilja säga vad den tyckte om böckerna? Är dom bra? och läsvärda? :)

Annons:
Maleficum
2015-09-22 20:19
#1

Om en bok är bra beror ju mycket på vad man gillar för typ av böcker, vad för andra liknande böcker har du tyckt varit bra?
Har lyssnat på alla dem böckerna samt de tre som utspelar sig flera år tidigare (The Infernal Devices serien). Boken är helt klart mycket bättre än filmen och gillar man YA böcker med en hel del fantasy och spänning och lite triangeldrama och få vettiga vuxna och folk som agerar innan de tänker eller diskuterar saker med andra (alltså ganska typisk ungdomsbok i mina ögon) så skulle jag nog säga att dem är bra, iallafall de första böckerna i serien, tyvärr kändes det väl lite väl utdraget när man närma sig de sista böckerna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

loolan
2015-09-22 21:12
#2

#1 Tack för ditt svar. Jag gillar nog mest fantasy och dystopier med lite kärlek. Gärna böcker där man får vara nära karaktärerna. Typ Legendtrilogin  och Cirkeln, Nyckel och eld. Så ganska typiska ungdomsböcker.

IngaTrnqvist
2015-09-23 09:33
#3

Gillar du Legendtrilogin och Engelsforstrilogin kommer du nog gilla The Mortal Instruments. Dystopi/fantasy-ish med judisk/kristen mytologi (som jag är intresserad av, så kanske därför det är en av mina favoritbokserier. Har dock inte lyckats ta mig igenom sista boken, känns tyvärr som det är en hel del tråkig utfyllnad där).  Skulle dock rekommendera att läsa på engelska om möjligt då alla inte finns på svenska än.

loolan
2015-09-23 20:50
#4

#3 Tack du med för ditt svar :). Ja om jag ska läsa dom så blir det nog på engelska då jag inte kommer orka  vänta på att alla blir översatta.

Upp till toppen
Annons: