Annons:
Etikettbarnlitteratur
Läst 926 ggr
Calcifer
2015-09-26 12:44

Hitta gamla böcker.

Jag försöker hitta fyra böcker som jag läste när jag var yngre och tyckte de var otroligt bra. Ni som är lite äldre kanske minns böckerna "Tvillingarna" av Francine Pascal. I den serien släppte fyra böcker i en egen "miniserie" som var mer skräck och inte direkt headcanon med resten av serien. Jag försöker nu hitta dem att köpa då jag väldigt gärna läser om dem för det är väldigt mycket nostalgi över dem. 

Tar gärna tips på sidor där de kan tänkas finnas, och den som orkar söka efter dem åt mig får gärna göra det annars så är jag nöjd med bara länktips. Vet att de är svåra att få tag i, har kollat runt lite men de är slut hos förlaget på en del sidor. Inte konstigt med tanke på att de är ändå från slutet av 80/tidigt 90-tal.

Men jag tänkte det skadar ju inte att fråga här. De fyra böckerna jag specifikt söker heter:

  • I Nattens Mörker
  • Ögon i Natten
  • Nattens Ondska
  • Den Sista Natten

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
parsley
2015-09-26 12:50
#1

Har du kollat Bokbörsen? Det brukar vara ett bra ställe att leta på.

Calcifer
2015-09-26 12:51
#2

Japp, började där. Alla fyra böckerna finns tyvärr inte. Även sökt på tradera och de finns inte där allihopa heller. Har inte lyckats skrapa ihop ett helt "set" genom att köpa från olika ställen heller. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Ruffsetuss]
2015-09-26 16:36
#3

Tradera , Blocket har jag hittat böcker på 😊

Carrosh
2015-09-27 17:21
#4

På Tradera får man hålla lite koll, ibland finns det, ibland inte. Med lite tålamod så kan du hitta där. Min sambo har hittat en massa böcker i en samling på så vis. Tagit minst tio år att samla ihop alla böckerna i en serie, så det gäller att fortsätta hålla koll under en längre tid.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: