Annons:
Etikettbarnlitteratur
Läst 1625 ggr
Candela
10/25/15, 10:38 AM

Vargbröder VS Bronsdolken?

Har läst några av Bronsdolken-böckerna för min 9-åriga son. Han älskar att lyssna, men tycker det är jobbigt att läsa själv. Nu fyller han snart 10, och jag skulle vilja försöka få igång läs-intresset mer.

 Jag funderar på om Vargbröder (från samma författare) är mer lättläst än Bronsdolken, eller om den ligger på samma läsnivå? Jag skulle vilja hitta något som fängslar honom, men som samtidigt inte är för svårt för att läsa på egen hand. Själv upplever jag att Bronsdolken är lite mer avancerad i språket, och kanske inte anpassad för ovana läsare.

Eller har ni andra tips på spännande böcker för en 10-åring, med inte alltför avancerat språk?

Annons:
[RC1393]
11/8/15, 9:51 PM
#1

Jag läste Hur du tränar din drake, Harry Potter och nämnda Vargbröder (bland andra) när jag var 10 år. Tyckte vargbröder hade ett bra språk och var (är) väldigt spännande. Jag har inte läst bronsdolken så jag kan inte riktigt jämföra hur språket är mot den.

Hur du tränar din drake är lättare i språket än Vargbröder, men minst lika spännande. Man blir ganska omgående inkastad i handlingen, den är väldigt rolig och har dessutom charmiga illustrationer.

Mli.H
11/10/15, 8:17 PM
#2

Jag rekommenderar ABSOLUT vargbröder! Jag är 17 år just nu men som mindre (var runt 13) älskade jag Vargbröder och både jag och lillebrorsan (9 år) har läst ut dem minst 2 ggr! :D

taylor__lambert
1/19/16, 1:24 PM
#3

rekomenderar vargbröder, jag har inga större problem att läsa den och jag har skriv och läs svårigheter och den passade mig perfekt. lätt språk, bra och gripande handling, älskade att det alltid fanns något som fick mig att återgå till boken. minns att när jag var 10 läste jag fem böckerna och killbacillen och det gick hyfsat okej och fem böckerna tyckte jag var jätte intressanta, och har för mig att de var lättlästa också.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: