Annons:
Etikettbarnlitteratur
Läst 1278 ggr
[LP97]2
11/19/15, 6:21 PM

Söker en barnbok, hjälp.

Hej, jag letar efter en av mina gamla barnböcker jag hade. Jag minns inte vad titeln var och det stod inte heller på bokryggen vem som var för författaren. Så jag undrade om ni kunde hjälpa mig.

Det var en väldigt stor tjock bok, med slottsväggar runt om själva bokomslaget. Det såg alltså ut som att man antigen var i ett slott eller tittade ut ur ett. På framsidan fanns en text, som jag ej kommer ihåg vad det stod men textningen var gul. I boken fanns alla möjliga sagor. teckningarna till sagorna var jätte fina också, jag minns att häxan i Hans och Greta såg jätte obehaglig ut, de var så bra gjorda. Samma med dem tre små grisarna, det var otroligt fina bilder. Det fyllde ut hela sidan och var jätte färgrika.

  1. En del av bröderna Grimms, grodprinsen, Hans och Greta, stadsmusikanterna från Bremen, rödluvan, mästerkatten i stövlar.
  2. Några andra som var med i boken, tre små grisar, skönheten och odjuret, guldlock och de tre björnarna, de tre bockarna bruse, törnrosa

Det är i alla fall dem jag minns, det var mycket mycket fler. Om ni vill ha fler sagor så kan jag tänka efter lite till. Men jag hoppas ni kan hjälp mig.

Annons:
Torparmor
11/19/15, 6:26 PM
#1

Tänker på Barnkammarboken, fast jag tror den hette Stora Barnkammarboken eller nåt liknande och fanns i fler delar. Barnkammarboken finns nu också i mångs versioner antagligen med samma berättelser men den har helt annat format och utseende.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[LP97]2
11/19/15, 7:59 PM
#2

Nej, det är inte den :/.

BrittaD
11/19/15, 8:41 PM
#3

Min Skattkammare finns i många olika upplagor, de äldre är ju stora och har omslagsbilder där man tittar ut och samtidigt in i sagorna.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
11/19/15, 8:45 PM
#4

Men det finns ju många sagosamlingar och de har aldrig något författarnamn på ryggen eftersom där ryms flera författare.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Torparmor
11/19/15, 8:48 PM
#5

 😞   Ja, det var Min Skattkammare jag såg framför mig fast jag inte kom på rätt namn


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
[LP97]2
11/22/15, 10:09 AM
#7

Nej, tyvärr :(.

Upp till toppen
Annons: