Annons:
Etikettpoesi
Läst 3728 ggr
Edhi
2016-02-21 12:38

Ge ut en diktsamling

Hej! Jag undrar lite angående poesi och bokförlag. Då jag på sistone samlat på mig en del dikter och har blivit rekommenderad av folk som står mig nära att ge ut en diktsamling känns det aktuellt. Visst är den en lockande tanke också. Fast hur svårt är det att bli utgiven? Känns ibland som att det är en på miljonen… Finns det ramar för en diktsamling? Typ minimum antal dikter som måste ingå elr sidor? Rekommenderar ni något förlag? Väldigt tacksam för svar! :) /Kram, Elin

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Annons:
Lavine
2016-02-24 23:13
#1

Jag vet bara att det är svårt att bli utgiven, och att lyrik är extra svårt. Men skicka in det du har! En diktsamling ser ut som den ser ut. Försök kolla vilka förlag som ger ut lyrik överhuvudtaget. Du skulle kunna be någon kunnig (eller proffs, alltså lektör, och betala för det) titta på dina texter först, kanske får du nåt råd. Författarpodden är en podcast som är full med tips för skrivande (och läsande) människor, jag minns inte att de har pratat om lyrik nån gång, men det finns säkert flera allmänna tips, t ex om hur följebrevet kan vara formulerat. Sedan finns ju alltid egenutgivning, i olika former, om det är viktigt för dig att det trycks en bok. Då får du (oftast) sköta all marknadsföring själv och det är inte sällan en kostsam sak.

Upp till toppen
Annons: