Annons:
Etikettboktips
Läst 1780 ggr
Herveaux
2016-03-09 08:43

Varulvar - boktips?

Jag vill så gärna komma igång med läsningen igen,
och varulvs-älskare som jag är så känns det som en bra ingång i bokvärlden.

Jag har läst alla True Blood och Twilight-böckerna.
Gärna engelska böcker och det behöver inte vara lika romantiskt som ovan nämnda bokserier.

Vad skulle ni rekommendera?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
IngaTrnqvist
2016-03-09 10:46
#1

Wolves of Mercy Falls kanske kan vara något? Kan ärligt säga att jag inte fastnade för den, men den är i stuk med Twilight lite skulle jag säga, sans vampyrer. Det är en trilogi, första boken heter Shiver

Mortal Instruments innehåller varulvar med, men även nephilim, vampyrer och faeries. 6 böcker, City of Bones är första. Författaren har även skrivit många fler böcker om världen de lever i.

Herveaux
2016-03-09 11:09
#2

#1 Twilight var inte direkt det bästa jag läst, så Wolves of Mercy Falls kanske passar bättre, annars skuttar jag vidare till Mortal Instruments. 🙂

Stort tack för tipsen! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2016-03-09 12:17
#3

Jag gillar Patricia Briggs Mercy Thompson serie och Alpha and Omega serie (de utspelar sig lite parallellt i samma universum men det funkar att läsa dem separat också men vill man läsa dem i kornologisk ordning finns en timeline här).

Sen gillar jag Ilona Andrews Kate Daniels serie också, är inte rent varulvar men det är shapeshifters och en del magi.

Vill du ha något med lite mer humor så skulle jag rekommendera Molly Harpers Naked Werewolf serie. Hon har även serier med Vampyrer med gott om humor.

Sen finns Kelley Armstrongs Otherworld serie som jag personligen inte direkt fastna för. Iallafall de första är med varulvar men några av de senare böckerna var lite mer om häxor om jag minns rätt.

Rachel Vincents ungdomsserie Shifters handlar om werepanters.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

AnnaMoonshadow
2016-03-11 10:32
#4

Patricia Briggs som #3 tipsar om är toppen! Jag gillar också serien Parasol Protectorate av Gail Carriger (första boken heter Soulless). Den är lite annorlunda med steampunkinslag utöver både varulvar och vampyrer och har ett fantastiskt härligt språk🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Herveaux
2016-03-11 16:28
#5

#3 Molly Harpers böcker lät riktigt intressanta, humor kan ju vara en bristvara i dessa historier annars, måste undersökas!

#4 Åh, Steampunk, jag älskar Steampunk! Låter som en utmärkt kombo
massor av böcker att sätta tänderna i nu. *mums*

Ett jättetack för alla tips!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Novelia
2016-03-13 11:48
#6

Biten av Kelley Armstrong.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Novelia
2016-03-13 11:49
#7

Och om du gillar vampyrer så rekommenderar jag "en vampyrs bekännelser" av Anne Rice

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
2016-03-13 11:51
#8

Och juste, Vampire diaries böckerna skrivna av L.J Smith. Både vampyrer, varulvar osv.

I have no sympathy for people without empathy

sponny
2016-03-13 15:13
#9

Finns inte mycket varulvar i bland mina böcker men några hittade jag:

Moonbane av Al Sarrantonio. En grupp varulvar försöker infiltrera NASA för att spränga delar av månen och skapa en ring av månar runt jorden och skapa konstant fullmåne runt jorden. Bra? Mja… Kul att läsa? You bet.

Ursula's gift av Roger L. Di Silvestro. Stanley försöker hjälpa Ursula när hon får stryk av sin hallick och får en gåva av henne. Hon biter honom i axeln och han blir varulv. Finns även på svenska under namnet Varulvens tid. Bra? Nja, det är väl pulp detta också.

Och här är en annan nyttig grej, Goodreads lista på böcker om varulvar. Du kanske hittar några idéer.

Flöffo
2016-03-13 15:26
#10

Quinn Loftis The Grey Wolves Series är väldigt bra (första boken heter Prince of Wolves ochfinnsgratis på iBooks. Själv har jag inte läst alla böckerna än, men tvåan och trean tyckte jag om väldigt mycket) ❤️ Jag älskar att läsa om varulvar så jag är en hel del på min tbr lista, men eftersom jag inte läst dem än vet jag inte vad jag tycker ännu… men ifall du ändå skulle vilja veta namnen på böckerna jag personligen är intresserad av så kan jag skriva dem också 🙂

//Flöffo

Snurrig
2016-03-13 15:36
#11

Frostbite av David Wellington är superbra!

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Herveaux
2016-03-13 15:52
#12

Tack, tack, tack för alla tips! ❤️

#10 Ja för sjutton, ös på bara!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Flöffo
2016-03-13 16:21
#13

Okej! Här är resten av varulvsböckerna som hittills står på min "att läsa" lista (några har redan nämnts). Det var så länge sen jag la till dem så jag kommer ärligt talat inte ens ihåg handlingen, men jag länkar till en beskrivning så kan du läsa själv :) 

Feral Sins av Suzanne Wright

Cry Wolf av Patricia Briggs

Destiny Binds av Tammy Blackwell 

The Mayfair Moon av J.A. Redmerski 

Reviving Bloom av Michelle Turner

Shiver av Maggie Stiefvater

Berätta gärna sen vad du tyckte om du läser någon av dem, det vore kul att höra. Vad jag har sett har alla delar fortsättningsböcker dessutom, så man kan få en hel del att läsa :)

//Flöffo

Annons:
AnnaMoonshadow
2016-03-13 19:12
#14

Jag vill också väldigt gärna höra vad dy tycker om de du läser så kanske jag själv får upp ögonen för något nytt också 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Herveaux
2016-03-13 20:55
#15

Jag lovar att avlämna rapporter!🤓


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Edhi
2016-03-17 15:58
#16

Vargsläckte av Caroline L Jensen är rätt bra

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Edhi
2016-03-17 15:59
#17

Vargsläkte* ska det stå :)

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


panini
2016-03-21 11:15
#18

Precis som några redan har nämnt i tråden, Mercy Falls vargar av Maggie Stiefvater. Jag har precis läst ut första boken i trilogin och shit vad jag tycker om den! Boken har ett ganska snabbt tempo som jag gillar vilket gör att den inte blir långtråkig att läsa 👍

Herveaux
2016-04-07 22:07
#19

Så där ja, jag tog en mjukstart och lyssnade igenom Molly Harpers Naked Werewolf-serie.

Otroligt lättlyssnat, vart en hel del fniss och ett par asgarv.
Väldigt enkelt att komma in i handlingen och få grepp om karaktärerna.

Jag tyckte den tredje boken var bäst, har redan hunnit lyssna om den två gånger…

Rekommenderas!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: