Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1304 ggr
Sara_P
4/21/16, 10:32 AM

Bokcirkel

Hej. Jag älskar att läsa, men saknar någon att diskutera böckerna med. Därför tänkte jag försöka starta en bokcirkel online. Läser det mesta, men är inte så förtjust i fantasy, deckare och biografier. Det vore roligt om några härliga och trevliga tjejer/kvinnor vill starta en cirkel tillsammans med mig. Jag har aldrig varit med i en bokcirkel förut och tänker att upplägget och bokvalet gör vi tillsammans, Hoppas vi skrivs. Hälsningar Sara

Annons:
AilyAdams
4/21/16, 1:32 PM
#1

Om du behärskar engelska rekommenderar jag Goodreads. Där finns flera tusen bokcirklar och du kan välja en som passar din genre.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Lavine
4/21/16, 9:42 PM
#2

Jag sätter ett minnesinlägg i denna tråd, jag är så sugen på en bokcirkel, men har en massa "men" i vägen. ;-)

Sara_P
4/26/16, 7:12 PM
#3

Skymning- Tack för ditt svar. Men är tyvärr inte tillräckligt bra på engelska, för att det ska fungera. Lavine- Hoppas inte att alla dina MEN kommer ivägen. Vore jätteroligt om du ville vara med. :)

jokkoono
5/11/16, 1:53 PM
#4

Hej

Visserligen passar inte jag in på din beskrivning, jag är man men jag längtar precis som du efter att ha någon och diskutera böckerna som jag läser med. Därför kommer en följdfråga till dig, skulle jag kunna få vara med ändå? När tänkte du circeln skulle startas?

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

Tarotstollan
5/11/16, 8:43 PM
#5

Tycker jag låter som en kul idé, så länge det är böcker som finns att låna  och att vi håller cirkeln här inne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sara_P
5/17/16, 8:20 PM
#6

Ändrade planer. Alla som vill får vara med i bokcirkeln. Sök på gruppen bokcirkel iFokus , på Facebook och gå med om ni vill vara med. Bok och sluttid kommer snart.

Annons:
Tarotstollan
5/17/16, 8:28 PM
#7

Har inte Facebook och tänker inte skaffa det heller! Synd!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
6/27/16, 6:13 AM
#8

Hejsan ! 

Det finns flera grupper / Bokcirkel , vilken är du med i ? 

🙂

HH 🙂

Lavine
6/27/16, 9:07 PM
#9

Jag har letat något som skulle heta "bokcirkel ifokus", men hittade inget. :-) Kan tills vidare tipsa om Kulturkollos bokcirkel på Facebook, "Kulturkollo läser" heter den gruppen.

Sara_P
7/5/16, 6:53 AM
#10

Jag la tyvärr ner gruppen, då det verkade som om ingen var intresserad. Startade upp den igen, så är ni intresserade fortfarande, heter gruppen Bokcirkel iFokus. 📕😊

Loris M
7/5/16, 5:31 PM
#11

Nu vänder jag mig till alla er som skrivit i tråden,

Vad sägs om att Starta en sajt här på iFokus (fria) som får fungera som en bokcirkel? Jag har inte heller Facebook och planerar inte att skaffa, men skulle också uppskatta att kunna diskutera böcker med er andra. Jag kan  tänka mig att starta upp sajten om det finns intresse och om ni vill hjälpa till att bygga upp den. 🙂

Loris M
7/5/16, 7:09 PM
#12

I väntan på svar från er har jag nu startat sajten. Välkommen in! 🙂

(obs. under uppbyggnad)

http://bokcirkel.fria.ifokus.se/discussions/577be76ece12c45e2a002948-forslag-till-manadens-bok-augusti-16?readstate=false

annia1
7/5/16, 8:18 PM
#13

Nu utgår jag ifrån att jag är trög. 

Men varför inte starta trådar här inne och gemensamt diskutera olika böcker. Det borde väl fungera lika bra som nån annanstans. Sajten heter ju litteratur så då kan väl allt som rör böcker diskuteras här.

.

Annons:
Loris M
7/5/16, 8:30 PM
#14

#13 Det fungerar så klart det också. Men då måste det finans någon som är villig att ta tag i det varje gång en ny bok ska läsas, bestämma regler m.m. Jag tänker att om det är något som ska göras kontinuerligt så krävs det en person som organiserar det hela. Diskutera böcker lite sporadiskt kan man kanske göra här. Men på den här nystartade sajten ska vi läsa samma bok varje månad och sedan diskutera.

Sara_P
7/5/16, 8:43 PM
#15

Min tanke med en facebook-grupp är att det blir privatare. Jag personligen gillar inte att hela världen kan läsa mina tankar och åsikter. Men alla är vi olika.

Loris M
7/5/16, 9:51 PM
#16

#15 Du delar ju redan av dina åsikter och tankar när du skriver här :) Men jag tänker att det inte är så farligt. Det handlar inte om något känsligt ämne. Vi diskuterar böcker. Men skulle det finnas önskemål hos medlemmar att ha det mera privat så kan jag skapa dolda grupper och bjuda in bara aktiva medlemmar.

Sara_P
7/6/16, 8:57 AM
#17

Jag vill ändå ingå i en liten och sluten bokcirkel och de som tycker som jag, är välkomna att gå med i min grupp på Facebook.

Loris M
7/6/16, 8:58 AM
#18

Okej! 🙂

Upp till toppen
Annons: