Annons:
Etikettinnehållsdiskussion
Läst 1163 ggr
Dvärgis1234
5/18/16, 2:58 PM

Djävulen bär prada hjälp!

Hejsan, jag har fått en skoluppgift som innebär att vi ska läsa ut en bok och sedan fortsätta skriva på den. Jag har alltså då som rubriken lyder valt att läsa djävulen bär prada eftersom det är en utav mina favoritfilmer men har aldrig läst boken så det var dax för det. Jag har läst det sista kapitlet 4 gånger nu och på engelska som inte är min starkaste sida och jag förstår verkligen inte slutet! I filmen så "slutar" ju Miranda och hittar en som kan ersätta henne och Andy lämnar henne. Men i boken så är det ett helt annat slut enligt mig eller? Jag förstår inte är det någon vänlig själ som kommer ihåg hur den här boken faktiskt slutade? Har inte tid att låna boken på svenska eftersom det är tills imorgon och jag läste ut boken idag :/!


Annons:
Sommarek
5/18/16, 3:04 PM
Dvärgis1234
5/18/16, 3:12 PM
#2

#1 åh tack thebookspoiler hjälpte lite grann! :D Men det jag inte fattar riktigt om någon kan förklara det är varför Miranda i filmen hittar en ersättare för att hon ev ska sluta? Filmen ändrar alltså om hela slutet på boken? :O


Sommarek
5/18/16, 3:26 PM
#3

Varför filmmakarna har valt ett annat slut vet ju bara de själva.  ;)  Men det är inte ovanligt att man gör så, av olika anledningar (vissa saker funkar bättre på film än i text; vissa gillar helt enkelt inte slutet; somliga ändrar det för att de hoppas på en uppföljare etc.).

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Dvärgis1234
5/18/16, 3:28 PM
#4

#3 Det är sant, har du läst boken, isf vad tyckte du om den? :)


Sommarek
5/18/16, 3:42 PM
#5

Har inte läst den.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Lavine
5/18/16, 9:18 PM
#6

Jag har bara sett filmen, men var det verkligen så i filmen att Miranda sökte en ersättare till SIG? Utsågs det inte en ny chef till en filial av tidningen, eller något liknande? Och att Miranda därmed behöll sin egen position, som hade varit hotad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: