Annons:
Etikettinnehållsdiskussion
Läst 903 ggr
Imasy
2016-09-11 01:30

Guillou serie om det stora århundradet

Någon som läst hans serie om Brobyggarna? Såg att 6:e (?) boken kom ut nu i dagarna, någon som vet hur många det ska bli?

Är en liten bit in i första boken men pausade den lite,

Annons:
Lavine
2016-09-11 10:25
#1

Tror att han planerar för tio (en för varje årtionde kanske), men att han sagt att han lovar inget. :-) Jag har läst bok nr 2, Dandy och tänker läsa nr 5, Blå stjärnan. Jag tyckte att Dandy var bra beskriven historiemässigt, men ytlig i övrigt. Men det var okej.

Imasy
2016-09-11 13:42
#2

#1

Är det någon speciell anledning till att du hoppar över ett par böcker i serien däremellan?

Lavine
2016-09-11 17:43
#3

#2 Mja, mest att jag inte är så förtjust i att läsa långa serier, det finns så många bra böcker. :-) Jag ville läsa Dandy pga handlingen och tiden den utspelar sig i. Nu känner jag likadant om Blå stjärnan. Men jag är inte intresserad av bokserien i sig, även om jag tycker att det är en kanonidé.

Imasy
2016-09-12 00:12
#4

#3

Haha, och jag är ju en såndär som måste läsa böckerna i ordning. Hoppar jag över en bok i en serie känns det nästan som att man har fuskat på nåt sätt. Typ som att påstå att man läst hela boken när man egentligen bara läst på baksidan och de tre sista sidorna för att få veta hur den slutade :D

Imasy
2016-09-12 00:13
#5

#3

Haha, och jag är ju en såndär som måste läsa böckerna i ordning. Hoppar jag över en bok i en serie känns det nästan som att man har fuskat på nåt sätt. Typ som att påstå att man läst hela boken när man egentligen bara läst på baksidan och de tre sista sidorna för att få veta hur den slutade :D

Imasy
2016-09-12 00:13
#6

#3

Haha, och jag är ju en såndär som måste läsa böckerna i ordning. Hoppar jag över en bok i en serie känns det nästan som att man har fuskat på nåt sätt. Typ som att påstå att man läst hela boken när man egentligen bara läst på baksidan och de tre sista sidorna för att få veta hur den slutade :D

Annons:
Lavine
2016-09-12 22:45
#7

Haha 😃 det är säkert rätt vanligt att känna nåt sånt. 

I vissa serier går det väl nästan inte att hoppa över nåt heller, i detta fall tyckte jag det var lätt. 🙂 Även om det cirklar runt en släkt är det liksom århundradet som är huvudpersonen.

Tarotstollan
2016-09-13 00:46
#8

#6. Jag är precis likadan! Dessutom värre, för om jag hittar en ny författare som jag tror är bra, så måste jag läsa böckerna i ordning som den författaren har givit ut. Inte undra på att jag aldrig blir färdig med några böcker eller författare!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: