Annons:
Etikettförfattare
Läst 707 ggr
BrittaD
2018-01-10 10:32

Nominerade till Årets Debutantpris

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
BrittaD
2018-01-10 10:33
#1

Någon som läst någon?

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2018-01-10 10:36
#2

Själv avnjuter jag min julklappsbok Marken i små portioner. Underbar läsning för en norrbottning ❤️

Marken

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Tarotstollan
2018-01-11 23:49
#3

Nej, jag har inte ens hört talas om dessa böcker men alltid intressant att läsa om nya böcker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

BrittaD
2018-01-12 10:01
#4

Det verkar vara en ovanligt stark samling debutanter i år enligt recensenterna.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
2018-01-16 10:06
#5

Ja, det var ett intressant gäng som är nominerade i år! Jag kände till alla utom Viktoria Jäderling. Har bläddrat lite i Marken, vilken bok! Verkar inte vara likt något annat. 

Vill läsa den, samt Finna sig av Agnes Lidbeck , och så småningom kommer jag nog komma till dem i "listan". 😉

BrittaD
2018-01-16 10:19
#6

# 5

Marken, ja ❤️ Du är också norrbottning, eller hur?

Agnes Lindberg har jag både hört och läst. Skicklig skribent är hon, men jag hade så svårt att sätta mig in i den kvinnliga huvudpersonens karaktär, att jag inte tyckte om boken (Finna sig). Har svårt att skilja på form och innehåll när jag skall bedöma en bok 🤔

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Lavine
2018-01-16 12:02
#7

#6 Ja, det stämmer. 🙂 

Intressant om Finna sig. Jag tänkte redan när jag läste baksidestexten i våras nån gång att den här måste jag läsa som en yttre betraktare, jag kommer förmodligen inte att känna igen mig.  Det är ändå nåt som signalerar att jag verkligen vill läsa den!

BrittaD
2018-02-09 13:03
#8

Nu har jag fått tag i och läser Just nu är jag här av Isabelle Ståhl. Kritikerna har kallat den en generationsroman - men det var ju inte min generation. 🥳😴

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
2018-02-09 18:36
#9

#8 Aj då! 😮😃

BrittaD
2018-02-10 14:09
#10

😢

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2018-02-13 16:39
#11

Nu har jag fått tag i de två sista böckerna också; Åh Lunargatan (noveller) av Viktoria Jäderling och Boken om Yousef av Linus de Faire.

Har börjat läsa dem också, båda - och får bara säga att de här fem nominerade debutanterna verkligen bjuder på en varierad läsning. Juryn kan inte ha det lätt.

Återkommer när jag läst lite mer och kanske vågar mig på en gissning om vem som vinner👋

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2018-02-19 10:30
#12

Det kostar ju inget att gissa vem som får Debutantpriset.

Bland alla dess starka kandidater där jag helst såg att priset gick till David Väyrynen och hans Marken

gissar jag att Linus de Faire får priset för Boken om Yousef, också det en fantastisk och unik bok.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2018-02-19 21:16
#13

Och vinnaren blev

AGNES LIDBECK 🏆

100 000 är prissumman

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Lavine
2018-02-20 10:43
#14

Jag såg precis det! 

Har fortfarande absolut boken på min att läsa-lista, men fick ett helt nytt intryck av den nu när den kom i pocket, både pga nya omslaget och nån text på baksidan eller framsidan. Minns inte alls vad, bara att jag kände annorlunda inför den.  Att den verkar mer skum än jag hade föreställt mig. Men men, innan jag har läst den så vet jag inte! 🙂

BrittaD
2018-02-20 13:59
#15

Jag såg/hörde direktsändningen igår kväll och Agnes L. sa att hon hade valt att skriva om en person som hon tyckte var osympatisk. Det var ju också intressant.🤔

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
2018-02-20 14:28
#16

#15 Aha, ja verkligen.

Upp till toppen
Annons: