Författare

Nominerade till Årets Debutantpris

2018-01-10 10:32 #0 av: BrittaD

Nominerade till Årets Debutantpris.

Prisutdelning 19 februari.

http://www.bt.se/kultur/de-ar-nominerade-till-arets-debutantpris/?fb_action_ids=171934546898238&fb_action_types=og.likes

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Anmäl
2018-01-10 10:33 #1 av: BrittaD

Någon som läst någon?

haflingerforum.nu

Anmäl
2018-01-10 10:36 #2 av: BrittaD

Själv avnjuter jag min julklappsbok Marken i små portioner. Underbar läsning för en norrbottning Hjärta

Marken

haflingerforum.nu

Anmäl
2018-01-11 23:49 #3 av: Tarotstollan

Nej, jag har inte ens hört talas om dessa böcker men alltid intressant att läsa om nya böcker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-01-12 10:01 #4 av: BrittaD

Det verkar vara en ovanligt stark samling debutanter i år enligt recensenterna.

haflingerforum.nu

Anmäl
2018-01-16 10:06 #5 av: Lavine

Ja, det var ett intressant gäng som är nominerade i år! Jag kände till alla utom Viktoria Jäderling. Har bläddrat lite i Marken, vilken bok! Verkar inte vara likt något annat. 

Vill läsa den, samt Finna sig av Agnes Lidbeck , och så småningom kommer jag nog komma till dem i "listan". Blinkar

Anmäl
2018-01-16 10:19 #6 av: BrittaD

# 5

Marken, ja Hjärta Du är också norrbottning, eller hur?

Agnes Lindberg har jag både hört och läst. Skicklig skribent är hon, men jag hade så svårt att sätta mig in i den kvinnliga huvudpersonens karaktär, att jag inte tyckte om boken (Finna sig). Har svårt att skilja på form och innehåll när jag skall bedöma en bok Funderar

haflingerforum.nu

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.