Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1665 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-07 08:18

Vad gör du när du lyssnar?

Jag lyssnar numera på mina böcker.

För att kunna hålla mig vaken och koncentrerad på boken  så sitter jag ofta vid datorn och spelar meningslösa spel samtidigt,

Typ bollspel och liknande, Plus att jag för det mesta lyssnar på en bok när jag städar,lagar mat osv.

Har faktiskt nästan alltid en bok i örat.

Lyssnar med ett öra och hör vad som händer kring mig med det andra.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carrosh
2018-03-07 08:54
#1

Har inte lyssnat så mycket på ljudböcker - har precis börjat. Har då gjort samma saker som när jag lyssnar på poddar: spelat spel på facebook eller suttit med en målarbok. Brukar även lyssna på poddar när jag åker till och från jobbet - hade nog blivit samma med ljudböckerna då, men det får visa sig sen när jag är tillbaka på jobbet igen..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

MonicaLagerquist
2018-03-07 10:23
#2

Folk som inte vet att jag lyssnar på böcker när jag spelar knasiga spel tror väl att jag är spelmissbrukare.

Stolt ägare till fem La permer

Carrosh
2018-03-08 09:58
#3

#2 Äh, folk tror så mycket. Frågar de istället får de ju ett svar. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maleficum
2018-03-08 23:53
#4

Jag lyssnar i princip konstant på böcker förutom när jag ska läsa något längre eller tittar på film eller liknande (men gör då andra saker samtidigt som jag tittar för att kunna koncentrera mig på det).

Har jättesvårt tex att koncentrera mig på bilkörande om jag inte har en ljudbok på då ljudböcker gör det lättare för mig att koncentrera mig.

Sen vad för bok jag lyssnar på är lite beroende på situation, ibland är det nya, ibland lyssnar jag om på böcker (både såna jag tycker är jättebra och såna som jag egentligen inte inte tycker är superbra men som är förutsägbara) och jag har även en speciell "sovabok" som jag är invand vid och gör det lättare för mig att somna :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Milkshake
2018-03-11 04:23
#5

Jag har nästan helt gått över till ljudböcker på senaste då jag har börjat få svårt att fokusera och komma till ro när jag läser. Ljudböcker funkar perfekt för mig, och jag lyssnar när jag  städar, diskar och lagar mat. Dessa grejer går då mycket fortare och är inte alls lika tråkiga. Har inte badkar längre men jag brukade även lyssna när jag badade, det var mysigt!

MonicaLagerquist
2018-03-11 07:40
#6

#5 Ja att lyssna i badet är skönt.Gärna med lite mysig belysning i form av levande ljus.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
panini
2018-03-11 13:13
#7

Jag har en app som heter Sandbox som jag sitter och ritar på samtidigt som jag lyssnar på en ljudbok.

IngaTrnqvist
2018-03-13 17:36
#8

Städar, bakar, lagar mat, pysslar med min bullet journal eller redigerar bilder är vad jag oftast gör när jag lyssnar :)

Herveaux
2018-03-15 20:08
#9

Spelar spel på datorn eller virkar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
2018-03-16 10:47
#10

Jag är inte så förtjust i ljudböcker egentligen, jag vill kunna hålla i boken och dessutom läsa i min egen takt, vissa partier vill jag läsa mer noggrant. Dock lyssnar jag på ljudböcker när jag ska köra långt, oftast deckare/kriminalromaner eftersom jag lånar böckerna av mamma.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jess89
2018-07-30 22:02
#11

Lyssnar sällan på ljudböcker däremot mycket poddar. Tycker de är perfekt när jag jobbar, vill koppla av, ute och går eller när jag ska till och från jobbet. Lite svårt att lyssna hemma men blir säkert mer när sambon börjar arbeta och jag är själv med dottern igen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annette
2018-09-27 16:12
#12

Jag har ett arbete som mestadels tillåter att jag lyssnar på ljudböcker så det gör jag i stort sett hela dagarna. Samt när jag grejar hemma, mockar, kör bil och mycket annat.

Fransu
2018-10-06 07:53
#13

Jag lyssnar när jag lagar mat, bakar, diskar och fixar med tvätten. När jag kör bil tappar jag lätt koncentrationen på lyssningen, så då lyssnar jag på radio istället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Upp till toppen
Annons: