Annons:
Etiketterdigitala-mediere-böcker
Läst 1305 ggr
MonicaLagerquist
3/7/18, 8:59 AM

Legimus

Tackar gudarna för Legimus. Så skönt att lagligt och enkelt kunna ladda hem så många böcker jag vill.

Stolt ägare till fem La permer

  • Redigerat 11/18/20, 8:32 PM av Cireea
Annons:
DesK
3/7/18, 9:01 AM
#1

Instämmer helt med dig Monica och påminner om att biblioteken också har en tjänst för utlåning av digitala böcker. Jag brukar låna strölitteratur som e-böcker till min iPad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
3/7/18, 9:06 AM
#2

#1 Vår lilla bibliotek har bara öppet två eftermiddagar i veckan och har inte så mycket digitala böcker och jag är lite lat av mig så jag är väldigt sällan på bibblan nuförtiden.

Stolt ägare till fem La permer

BrittaD
3/13/18, 12:28 PM
#3

Men man kan låna digitala biblioteksböcker hemifrån. Räcker med lånekort. Dock inte hur många som helst per vecka eller så.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

MonicaLagerquist
3/13/18, 12:32 PM
#4

#3 Med tanke på hur
 många böcker jag lyssnar på så skulle det inte fungera.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
7/8/18, 8:13 AM
#5

Börjat dagen med att ladda hem 14 böcker.😃

Nu har jag böcker för en vecka eller så 🥳

Stolt ägare till fem La permer

Magrat
7/31/18, 7:42 AM
#6

Jag läste lite om Legimus och jag uppfyller inte kraven, trots att jag är sjuk, tror jag. Vet ni som använder er av det om man kan få tillgång till Legimus på grund av Sociofobi, och PTSD som krånglar såpass mycket att jag knappt vågar sticka näsan utanför dörren.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
MonicaLagerquist
7/31/18, 11:28 AM
#7

#6 Jag tycker att du skata kontakt med biblioteket och förklara dina problem.Har svårt för att tro att de skulle neka dig.

Stolt ägare till fem La permer

Magrat
7/31/18, 3:27 PM
#8

#7 Jag får väl försöka våga mig ut och prova. Tack för svaret =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

MonicaLagerquist
7/31/18, 4:57 PM
#9

# 8 Skicka ett mail till biblioteket.

Stolt ägare till fem La permer

Magrat
7/31/18, 5:34 PM
#10

#9 Jag skickade iväg ett mail till biblioteket och får väl inte svar förräns i morgon.

Det skulle ju verkligen underlätta en hel del, då det blir dyrt i längden att köpa alla böcker man vill läsa.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

MonicaLagerquist
7/31/18, 6:32 PM
#11

#10 Lycka till

Stolt ägare till fem La permer

Magrat
8/2/18, 9:45 AM
#12

Slängde iväg ett mail och fick ett svar om att Legimus tjänsten endast är till för dem som har lässvårigheter som är såpass svåra att de inte kan läsa tryckta böcker. Fick förslaget att låna hem e-böcker digitalt. Men har tyvärr väldigt svårt att läsa på skärmar =/

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

DesK
8/2/18, 10:37 AM
#13

Jag har inga som helst lässvårigheter, men jag är gravt hörselskadad och jag har fått Legimus på mitt bibliotek. Tror att du kan gå till biblioteket och förklara för dem varför du behöver Legimus, så bör du få det.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Magrat
8/2/18, 12:56 PM
#14

Då blir det att försöka våga sig ut ändå. Nåja, det kan ju vara bra att utmana sig själv lite.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

MonicaLagerquist
8/6/18, 7:57 PM
#15

#14     Hur har det gått för dig?

Stolt ägare till fem La permer

Magrat
8/7/18, 2:05 PM
#16

#15 Inte vågat mig ut än, skjuter på det och skjuter på det. Kändes ju mer överkomligt då det kändes som en chans att man faktiskt skulle få tillgång till det, men nu känns det ju bara som de kommer neka mig =/

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Lona
8/9/18, 2:10 AM
#17

Vad är/innebär Legimus? Har faktiskt aldrig hört talas om det tidigare.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
8/9/18, 8:14 AM
#18

Stolt ägare till fem La permer

Lona
8/9/18, 4:32 PM
#19

#18, Tack!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
9/14/18, 6:58 AM
#20

#16  Hur går det för dig?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: