Diskussioner

Läser du om böcker?

2018-03-13 14:20 #0 av: MonicaLagerquist

Är du som jag en som läser om vissa böcker med jämna mellanrum?

Idag när jag var ute och gick kom jag på att jag skulle vilja läsa/lyssna om Mio min  Mio.

Får nog ladda hem den igen och lyssna ytterligare en gång.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-03-13 14:26 #1 av: Milkshake

Jag läser ofta om mina favoriter. Vissa har jag nog läst 10 gånger, och kommer säkert läsa fler gånger Glad

Anmäl
2018-03-13 14:28 #2 av: Kirnzy

Jag läser om vissa böcker någon gång ibland, men inte jätteofta (har antagligen inte läst någon mer än fem gånger). Att lyssna kan jag göra fler gånger- då det inte tar upp lika mycket tid, man kan göra annat under tiden och det blir bara bättre att lyssna på någon bra bok! Lyssnar dock inte jätteofta heller..

Anmäl
2018-03-13 15:11 #3 av: panini

Förr så var jag av någon anledning helt emot att läsa om böcker, tyckte det var så himla onödigt när det fanns en massa andra böcker som jag inte hade läst. Men det senaste året så har "blivit mig grej" att läsa om böcker. Bara detta året så har jag lyssnat om på samma bok 7 gånger...

Anmäl
2018-03-13 17:06 #4 av: lunaticIam

Ja, Har alltid gjort det och kommer alltid att göra det. En hittar alltid något nytt i böckerna och författarens stil som en inte uppfattade sist Glad

Anmäl
2018-03-13 20:41 #5 av: Maleficum

Lyssnar ofta om på böcker, däremot är det mer sällan jag läser om en bok (för det tar så lång tid för mig att läsa).

Speciellt under perioder när det händer mycket runt mig eller mycket nytt lyssnar jag oftare om på böcker då jag inte orkar lyssna på något nytt.

Sen har jag ju en speciell "nattabok" jag lyssnar på varje kväll jag ska sova så den vill jag inte ens tänka på hur många gånger jag faktiskt lyssnat på :P

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2018-03-14 04:24 #6 av: Tarotstollan

Jag läser om både hela böcker och delar av en bok om det är några bra bitar jag gillar i den.
Fast nu var det länge sedan jag gjorde det, jag hinner inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-03-15 20:12 #7 av: Herveaux

Oh ja! Numera blir det dock att jag lyssnar om böcker. Hade jag tex haft Harry Potter-serien i pappersbok-format hade dom nog börjat rasa i bitar nu av allt nötande.Lipar

Precis som #5 lyssnar jag också gärna om böcker när det händer mycket i livet. 
Då finns inte orken eller fokuset att ta mig an något nytt, gammalt bekant är istället avstressande och lugnande.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-03-15 20:20 #8 av: LinneaWik

Jag tror att jag läst om hela Harry Potter serien ish 5 gånger haha! Älskar den! Man hittar alltid någon detalj som man inte hittat innan ;)

Anmäl
2018-03-15 20:45 #9 av: BrittaD

# 5
Du kanske inte vill säga vilken din nattbok är - men jag blev ohyggligt nyfiken ... ⏰⏳

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Anmäl
2018-03-15 20:47 #10 av: BrittaD

”nattabok” ska det va

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Anmäl
2018-03-15 21:32 #11 av: Maleficum

#9 The Lightning-Struck Heart (Tales From Verania 1) av T.J. Klune

Vilket egentligen är konstigt att den funkar för den är himla bra och rolig och uppläsaren gör ett fenomenalt jobb. (Har försökt lyssna om på bok två i serien på kvällarna men det funkar inte alls lika bra av nån anledning).

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.