Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1432 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-13 14:20

Läser du om böcker?

Är du som jag en som läser om vissa böcker med jämna mellanrum?

Idag när jag var ute och gick kom jag på att jag skulle vilja läsa/lyssna om Mio min  Mio.

Får nog ladda hem den igen och lyssna ytterligare en gång.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Milkshake
2018-03-13 14:26
#1

Jag läser ofta om mina favoriter. Vissa har jag nog läst 10 gånger, och kommer säkert läsa fler gånger 🙂

Kirnzy
2018-03-13 14:28
#2

Jag läser om vissa böcker någon gång ibland, men inte jätteofta (har antagligen inte läst någon mer än fem gånger). Att lyssna kan jag göra fler gånger- då det inte tar upp lika mycket tid, man kan göra annat under tiden och det blir bara bättre att lyssna på någon bra bok! Lyssnar dock inte jätteofta heller..

panini
2018-03-13 15:11
#3

Förr så var jag av någon anledning helt emot att läsa om böcker, tyckte det var så himla onödigt när det fanns en massa andra böcker som jag inte hade läst. Men det senaste året så har "blivit mig grej" att läsa om böcker. Bara detta året så har jag lyssnat om på samma bok 7 gånger…

lunaticIam
2018-03-13 17:06
#4

Ja, Har alltid gjort det och kommer alltid att göra det. En hittar alltid något nytt i böckerna och författarens stil som en inte uppfattade sist 🙂

Maleficum
2018-03-13 20:41
#5

Lyssnar ofta om på böcker, däremot är det mer sällan jag läser om en bok (för det tar så lång tid för mig att läsa).

Speciellt under perioder när det händer mycket runt mig eller mycket nytt lyssnar jag oftare om på böcker då jag inte orkar lyssna på något nytt.

Sen har jag ju en speciell "nattabok" jag lyssnar på varje kväll jag ska sova så den vill jag inte ens tänka på hur många gånger jag faktiskt lyssnat på :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
2018-03-14 04:24
#6

Jag läser om både hela böcker och delar av en bok om det är några bra bitar jag gillar i den.
Fast nu var det länge sedan jag gjorde det, jag hinner inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Herveaux
2018-03-15 20:12
#7

Oh ja! Numera blir det dock att jag lyssnar om böcker. Hade jag tex haft Harry Potter-serien i pappersbok-format hade dom nog börjat rasa i bitar nu av allt nötande.😛

Precis som #5 lyssnar jag också gärna om böcker när det händer mycket i livet. 
Då finns inte orken eller fokuset att ta mig an något nytt, gammalt bekant är istället avstressande och lugnande.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

LinneaWik
2018-03-15 20:20
#8

Jag tror att jag läst om hela Harry Potter serien ish 5 gånger haha! Älskar den! Man hittar alltid någon detalj som man inte hittat innan ;)

BrittaD
2018-03-15 20:45
#9

# 5 Du kanske inte vill säga vilken din nattbok är - men jag blev ohyggligt nyfiken … ⏰⏳

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2018-03-15 20:47
#10

”nattabok” ska det va

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Maleficum
2018-03-15 21:32
#11

#9 The Lightning-Struck Heart (Tales From Verania 1) av T.J. Klune

Vilket egentligen är konstigt att den funkar för den är himla bra och rolig och uppläsaren gör ett fenomenalt jobb. (Har försökt lyssna om på bok två i serien på kvällarna men det funkar inte alls lika bra av nån anledning).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Author7
2018-04-17 00:09
#12

Jag gjorde det mycket när jag var yngre. Jag tyckte det var kul att återuppleva samma värld. Som Harry Potter böckerna. Jag vet inte hur gånger jag läst dom. Nu på senare tid dock läser mest nya böcker. Jag tycker det ska ha gått en tid, kanske fem till tio år innan jag kan läsa boken igen. Jag är väldigt duktig på att komma ihåg alla böcker som jag har läst. Så nuförtiden om jag ska läsa om en bok ska det ha varit riktigt länge sen jag läste den.

Medarbetare för Days of our lives

Upp till toppen
Annons: