Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1351 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-15 20:03

Vad gillar du bäst?

Vad föredrar du?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maleficum
2018-03-15 20:07
#1

Jag vill gärna ha en liten blandning, lite övernaturligt, lite deckaraktigt, lite spänning och lite romantik  :P Men sen är det helt beroende på humöret vilken typ av bok jag gillar för tillfället.

Däremot blir det väl väldigt sällan memoarer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lona
2018-03-15 20:47
#2

Romaner, men Fantasy är också en favoritgenre. Är annars väldigt förtjust i romaner som utspelar sig i historisk tid som Fogelström tex. :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
2018-03-15 22:37
#3

Valde romaner men även deckare är en stor favorit.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
2018-04-02 22:29
#4

Deckare :)

Maria
2018-04-03 07:37
#5

Jag hade en arbetskamrat för en del år sedan och vi pratade om detta ämne och jag frågade just om hon gillade deckare vilket jag tycker mycket om att läsa.

Hon fnyste åt frågan och jag kände mig nästan dum som läste sådan "fulliteratur"😉

Ett tag senare hade hon varit och köpt ett par pocket på rasten och det var just deckare och jag kunde inte låta bli att fråga eftersom hon inte gillade den typen av böcker.

-Detta är inga deckare, det är kriminalromaner, sa hon då😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-04-03 07:45
#6

#5 😂

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Tarotstollan
2018-04-03 07:50
#7

#5. Förklarade hon vad skillnaden var?😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2018-04-03 07:55
#8

Nej hon hade ingen större förklaring men vi menade ju samma slags böcker.

Hon var allmänt lite "fin i kanten" så det hade nog sin förklaring där😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2018-04-03 08:01
#9

👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magrat
2018-04-06 17:16
#10

Mysiga engelska deckar, typ Christie. Men även Maureen Jennings böcker om Detective Murdoch är riktigt bra. Så kanadensiska deckare får ett plus i kanten också.

Men jag har heller inget emot andra genres heller. Southern vampire mysteries gillade jag skarpt. Och historiska romaner kan jag tycka är mysiga. Har även tagit mig igenom hela sagan om isfolket även om de böckerna var väldigt varierande kvalité. Den bästa var väl Synden har lång svans, men det är mest för att den var lite rolig också.
Sedan i  biografier är ju Taking Woodstock en riktig pärla. Skrattade som bara den när jag läste den.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Author7
2018-04-17 00:05
#11

Jag röstade på annat .nämligen Fantasy. 

Jag läser historiska romaner ibland också och ungdomsböcker.

Medarbetare för Days of our lives

Upp till toppen
Annons: