Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 810 ggr
MonicaLagerquist
5/29/18, 8:43 AM

Läser/lyssnar du på "fel" kategori?

Just nu lyssnar jag på en serie för barn och ungdomar. Själv är jag snart 60.

Som barn och ungdom lyssnade jag mycket på vuxenböcker.

Hur strikta är ni i ert läsande/lyssnande?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
panini
5/29/18, 8:54 AM
#1

Jag är snart 19 och jag läser till största del bara böcker som är skrivna för ungdomar och ibland böcker/serier som är skrivna till lite större barn. Det är den kategorin jag tycker passar mig bäst 🙂

Dioramabyggare
5/29/18, 9:17 AM
#2

Jag är nära 60, och när jag var femton år började jag lyssna på klassisk musik, och nu som vuxen läser jag gärna "Biggles"-böcker, och "Min skattkammare".

MonicaLagerquist
5/29/18, 9:23 AM
#3

#2 Skönt att jag inte är ensam om att läsa/lyssna på ungdomsböcker.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
5/29/18, 9:49 AM
#4

Nu läser jag mycket fantasy, när jag var tonåring läste jag Dostojevskij, Kafka m.fl

Dioramabyggare
5/29/18, 10:50 AM
#5

#3: 🙂

Maleficum
5/29/18, 1:15 PM
#6

Jag lyssnar på det som faller mig in och det som råkar finnas i kategorin som jag för tillfället fastnat i. Blir allt från barnböcker till riktiga rysare.

Läste däremot inte mycket som yngre (då jag alltid läst långsamt) så efter jag upptäckte ljudböcker (och de börja bli mer vanliga) så har jag tagit igen det med råge!

Men vet jag gilla historiska böcker som yngre (pappa brukade läsa dem för mig). Och har en del favorit barn och ungdomsböcker kvar (som jag läst som yngre) som jag fortfarande kan sätta mig och läsa om ibland.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Tarotstollan
5/29/18, 10:55 PM
#7

Jag läser vad jag vill, bryr mig inte om vilken ålder de är skrivna för.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lavine
5/30/18, 10:37 PM
#8

Samma svar som flera av er, läste ofta vuxenböcker som barn och nu gärna böcker i kategorin Unga vuxna, eller crossover. 

Fast det kanske var ett tag sedan jag gjorde det, när jag nu försöker minnas en titel. Men jag kan passa på att tipsa om Annika Thors serie om Steffi och Nelli, som börjar med En ö i havet. :)

MonicaLagerquist
5/31/18, 7:46 AM
#9

#8 Hämtar genast hem den .Tack för tipset.👍

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
5/31/18, 7:54 AM
#10

Swish så var alla fyra böckerna hemma.🦸‍♂️

Stolt ägare till fem La permer

Lavine
5/31/18, 9:11 AM
#11

#9 och 10 Perfekt! De är riktigt bra.

Upp till toppen
Annons: