Annons:
Etikettoff-topic
Läst 754 ggr
MonicaLagerquist
8/5/18, 10:06 AM

Är din läslust väderberoende?

Läser du mer på sommaren eller läser du lika mycket /lite året om?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JMW
8/5/18, 10:09 AM
#1

Jag "läser" lika mycket. Fast det är ljudbok.

Herveaux
8/5/18, 10:50 AM
#2

Jag lyssnar lika mycket ljudböcker oavsett tid på året. 
Tror nog jag lyssnar om böcker oftare när det är varmt och hjärnan är sönderkokt och inte orkar sätta sig in i nya böcker.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jess89
8/5/18, 11:51 AM
#3

För mig spelar årstiden ingen roll. Utan snarare att jag hittar intressanta böcker.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MonicaLagerquist
8/5/18, 12:52 PM
#4

Jag slukar böcker eller rättare sagt ljudböcker i samma takt året om.

Stolt ägare till fem La permer

Maleficum
8/5/18, 4:01 PM
#5

Lyssnar på böcker normalt sett. Men blir knappt något lyssnande på sommaren och blir att jag mer läser böcker då men inte i samma utsträckning som resten av året.

Dock beror det inte alls på vädret utan att på landet är vi så många och det är nästan aldrig tyst och lugnt så jag blir för ströd hela tiden för att kunna koncentrera mig på bok.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
8/5/18, 10:54 PM
#6

Nej, vädret påverkar mig inte i det fallet,  utan det är mer min tid och intresse som styr läsandet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Caeli
8/6/18, 7:52 PM
#7

Läser i perioder oberoende av väder och årstid.

Lavine
8/6/18, 11:35 PM
#8

På sätt och vis. Jag läser bäst när jag är ledig och kan sitta ute. Men inte uteslutande. Och värmeböljan blev till slut för mycket för mig och jag läste nog inget alls på en vecka.

MonicaLagerquist
8/7/18, 7:20 AM
#9

#8 Oj ingen läsning på en hel vecka.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
8/19/18, 12:35 PM
#10

Nej, det går i perioder för mig också. Om jag mår riktigt dåligt klarar jag inte alltid att läsa, då slötittar jag på filmer på datorn men det gör ju inte saken bättre. Är just inne i ett "flyt" så nu betas det av böcker som samlat sig på hög.
Jag kan inte låta bli att köpa böcker, i synnerhet i vår second hand-affär här i samhället, de har massor. Stackars vilsekomna böcker som fullkomligt skriker "Hjälp! Ta hem mig, läs mig och älska mig!" och då får de förstås följa med hem.😃
Och ja, har de väl kommit hit så får de stanna, det är ytterst få jag gör mig av med även om jag inte gillar dem. De kan ju vara bättre nästa gång jag läser dem…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
8/19/18, 11:12 PM
#11

#10. Undrar om vi är släkt?😉
Här stannar böckerna också, oavsett om de är bra eller ej.
De får bära ut och slänga mina böcker när de bär ut mig också för sista gången.🤫😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: