Diskussioner

Ljudböcker

2018-09-09 09:45 #0 av: Aip

Varför finns det så få bra inläsare av ljudböcker? Lyssnar på Storytell och där finns två som kan konsten att fånga lyssnaren. Dessa är enl. mig; Jonas Malmsjö & Stefan Sauk. Vissa läser en spännande deckare som det vore en barnbok, jag blir så irriterad. Hur svårt kan det vara att hitta bra inläsare? Vill gärna höra var Ni andra tycker!

Anmäl
2018-09-09 10:02 #1 av: JMW

Jag kan bara hålla med. Inte bara att fånga lyssnaren är viktigt. Det är minst lika viktigt att läsa rätt, uttala rätt och att veta hur man uttalar ord och geografiska platser.

Jag har precis lyssnat på en bok där uppläsaren läste fel så ofta så jag ibland tappade tråden helt. Bedrövligt. Det är väl utgivaren av ljudböckerna som måste kolla av uppläsningen.

Anmäl
2018-09-09 10:46 #2 av: beem

Jag lyssnade på en bok en gång där inläsaren nog trodde att han spelade en roll på scenen. Han tog från mig mina bilder och fantasier som man får då man hör en bra uppläsare.

Anmäl
2018-09-14 06:58 #3 av: MonicaLagerquist

Vissa uppläsare är dödligt trista att lyssna på.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.