Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 641 ggr
Aip
2018-09-09 09:45

Ljudböcker

Varför finns det så få bra inläsare av ljudböcker? Lyssnar på Storytell och där finns två som kan konsten att fånga lyssnaren. Dessa är enl. mig; Jonas Malmsjö & Stefan Sauk. Vissa läser en spännande deckare som det vore en barnbok, jag blir så irriterad. Hur svårt kan det vara att hitta bra inläsare? Vill gärna höra var Ni andra tycker!

Annons:
JMW
2018-09-09 10:02
#1

Jag kan bara hålla med. Inte bara att fånga lyssnaren är viktigt. Det är minst lika viktigt att läsa rätt, uttala rätt och att veta hur man uttalar ord och geografiska platser.

Jag har precis lyssnat på en bok där uppläsaren läste fel så ofta så jag ibland tappade tråden helt. Bedrövligt. Det är väl utgivaren av ljudböckerna som måste kolla av uppläsningen.

beem
2018-09-09 10:46
#2

Jag lyssnade på en bok en gång där inläsaren nog trodde att han spelade en roll på scenen. Han tog från mig mina bilder och fantasier som man får då man hör en bra uppläsare.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

MonicaLagerquist
2018-09-14 06:58
#3

Vissa uppläsare är dödligt trista att lyssna på.

Stolt ägare till fem La permer

Maleficum
2018-09-26 16:03
#4

Nu lyssnar jag sällan på svenska ljudböcker (mycket för det inte alltid varit så bra uppläsare på dem och för jag numera också tycker det känns konstigt att lyssna på svenska) men tycker att det finns flertalet bra engelska uppläsare (och väljer ofta böcker efter uppläsare numera än författare).

En av mina favoriter är Greg Tremblay / Greg Boudreaux (under Boudreaux läser han böcker med ordentliga sexscener).

Gillar även Jim Dale som bla läser amerikanska versionen av Harry Potter.

En annan favorit är Iggy Toma, dock tror jag han bara läser M/M romanser.

Många gånger kan ju en bra bok bli rätt oläsbar med en dålig uppläsare medan än dålig bok kan bli rätt okej med en riktigt bra uppläsare och såklart blir ju en bra bok med bra uppläsare fantastisk!

Om du inte har emot att lyssna på engelska skulle jag rekommendera att testa det!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annette
2018-09-27 16:10
#5

Instämmer!

Hasse Aro är en katastrof. Han läste som om det var ett inslag i Veckans brott. Jag gav upp den boken.

beem
2018-09-28 09:49
#6

Jag tycker  Katarina Ewerlöf är så bra  att läsa.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
MonicaLagerquist
2018-10-04 08:04
#7

Godenius, Anna läser bra tycker jag

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-10-04 09:15
#8

#7 Där ser man. Jag undviker böcker som hon läser. Har också slutat lyssna på Anna-Maria Käll. Gillar inte alls hennes uppläsningar.

Lavine
2018-10-04 20:39
#9

#8 Anna Maria Käll, en av mina favoriter! 😃 Ja, det är verkligen olika hur man "hör", ganska fränt!

MonicaLagerquist
2018-10-05 08:59
#10

Jag gillar också Anna Maria Käll,

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-10-05 09:01
#11

Boken jag lyssnar på just nu läses av Demit-Helin, Magnus  han läser också väldigt bra.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-10-21 11:55
#12

Isaksson, Marianne Milde tid vilken trist uppläsare,

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: