Annons:
Etikettboktips
Läst 927 ggr
MonicaLagerquist
2018-10-30 08:28

Hur hittar du dina böcker

Hur hittar du de böcker du läser/lyssnar på?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JMW
2018-10-30 08:38
#1

Jag har ju Storytel och där finns boktips, nyutkommet, kommande och olika kategorier som jag botaniserar i. Blir oftast deckarkategorin.

Emo
2018-10-30 08:42
#2

Loppmarknad. Kan man få tag i bra böcker för en femma eller tia, så är det bra. Kan man senare (strax innan stängning) köpa en kasse full för 10 kronor, så är det lätt att fylla flera kassar. De böckerna räcker länge.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2018-10-30 08:53
#3

Är medlem i många bokklubbar, tittar på Adlibris, inne på Myrorna och liknande ställen. Även inne på bokhandlarna men det är sällan jag köper något där, eftersom böckerna är så dyra där.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Caeli
2018-10-30 09:23
#4

Lånar mina böcker på biblioteket. Inspiration hittar jag i en bokklubbs medlemstidning samt genom att kolla utbudet på Bokus!

parsley
2018-10-30 09:38
#5

De flesta boktipsen kommer från biblioteket, antingen nyhetshyllan eller hyllan med personalens rekommendationer, tips via Facebook-gruppen Vi som älskar att läsa böcker eller nyhetsbreven från Bokus och Adlibris.

MonicaLagerquist
2018-10-30 10:31
#6

Tack för alla input.

Jag läser ju inte utan lyssnar bara.

Lånar inte på biblioteket utan använder Legimus.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
beem
2018-10-30 12:09
#7

Jag använder mig av BookBeat och  Bibliotekets app. Tips om nya böcker får jag via kvälsstidningar, radio och TV men även på BookBeat.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

panini
2018-10-30 17:02
#8

Antingen genom att kolla runt inne på adlibris, eller genom youtube när jag kollar på "booktubers" samt på goodreads. Får mycket inspiration ifrån alla tre. Sen har jag också konton på flera olika ljudboks appar som jag skiftar emellan då de har olika utbud, där kollar jag också mest runt och försöker hitta något som låter intressant 🙂

Lavine
2018-10-31 15:23
#9

Förutom från folk jag känner (varav ett par får delar av sina influenser från booktubers) så kollar jag mycket på Instagram, men fastnar då mest för udda eller gamla/äldre böcker, inte de oftast sprillans nya som de flesta visar upp. 

Även Babel och Lundströms bokradio och planlöst surfande på Book Depository. 🙂

Lavine
2018-10-31 20:21
#10

Man Booker Prize och Augustpriset är två priser vars nominerade jag gillar att kolla in lite närmare också.

IngaTrnqvist
2018-10-31 20:48
#11

Jobbar på barn- och ungdomsavdelningen på bibliotek, så hittar alldeles för många titlar jag vill läsa på jobbet. Följer också många booktubers och bokbloggar där jag får tips.

kamera0710
2018-11-14 05:46
#12

För att hitta nyare litteratur går jag då och då och kikar på Akademibokhandlen i Stockholm. Sedan är ju recensioner i dagspressen en annan källa. Äldre böcker upptäcker jag ofta via antikvariaten, på biblioteken brukar de ju ligga i magasinen.

MonicaLagerquist
2018-11-14 07:45
#13

Det finns tydligen väldigt många olika sett att hitta titlar på.Själv "snor" jag ofta från tråden "Vad läser du nu"😃

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
monstermash
2018-11-17 16:16
#14

Jag kikar mest på biblioteket/loppis/bokhandeln. Dock får jag även böcker av vänner ibland och har tillgång till två tvättstugor där folk byter böcker med varandra :)

lunaticIam
2018-12-05 18:06
#15

Från bibliotek, fysiska bokhandlar, loppis/secondhand-butiker + antikvariat, booktubers, Goodreads, bokbloggar, SF-bokhandelns nyhetsbrev, Boktuggs nyhetsbrev, recensioner i dagstidningar, sociala medier och generellt surfande på onlinebokhandlar. Typ så 🙂

Upp till toppen
Annons: