Annons:
Etiketterövrigtundersökningar-enkäter
Läst 1022 ggr
Tant Grön
11/6/18, 2:31 PM

Flera böcker på gång

Ibland har jag två böcker som jag läser "samtidigt". Ja, ibland den ena ibland den andra, Någon mer som gör så?

  • Redigerat 11/18/20, 8:40 PM av Niklas
Annons:
MonicaLagerquist
11/6/18, 3:03 PM
#1

På den tiden när jag läste böcker hade jag ofta det. Nu när jag lyssnar kör jag en i taget.

Stolt ägare till fem La permer

kamera0710
11/6/18, 3:32 PM
#2

Det förekommer att jag gör så.

Lavine
11/6/18, 4:23 PM
#3

Ja, hela tiden. Just nu är det inte en bra metod för mig, det blir sällan någon bok avslutad jämfört med hur många jag börjar med.

Men det har också varit effektivt för mig att göra så, särskilt när jag läste en bok hemma, en på bussen och lyssnade på en när jag gick på promenad. Då läste jag  (ut) ganska många böcker jämfört med nu.

Tant Grön
11/6/18, 4:27 PM
#4

Brukar ha en lättare pocket i väskan att läsa på bussen eller tåget. Ibland om en bok är lite seg så kan jag börja på en annan och läsa den lite segare då och då.

Tarotstollan
11/6/18, 9:01 PM
#5

Ja, hela tiden. Det ligger böcker överallt som jag läser i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maleficum
11/6/18, 9:07 PM
#6

Händer att jag lyssnar på en bok och växlar det med att även stundtals läsa en annan bok.

Sen har jag ju såklart alltid min "sovabok" jag växlar till vid läggdags :P

Ibland kan jag växla mellan böcker jag lyssnar på också, men då är den ena ofta nån form av faktabok eller liknande som blir för "tung" att sträckläsa.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
kamera0710
11/7/18, 5:40 AM
#7

Kan allmänt säga att när det är "tyngre" böcker varvar jag dem gärna med något mer lättsamt. Närmar mig slutet på Daniel Kahnemans tegelsten (600 sidor) "Tänka, snabbt och långsamt". Den har jag tagit i små portioner under drygt ett halvår, varvat med andra böcker.

BrittaD
11/7/18, 12:39 PM
#8

Jag har nästan alltid flera böcker på gång. Nån lite mer seg eller tung på nattduksbordet. Egna böcker, speciellt fackböcker får också ta lite mer tid. Biblioteksböcker läser jag snabbare och tar aldrig med mig på resor. Jag tycker det är roligt att ha flera böcker på gång, särskilt om de är bra. Tycker jag de är dåliga slutar jag läsa men det gör jag även om jag läser en i taget.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
11/7/18, 12:44 PM
#9

En som var extrem med att läsa många böcker parallellt samtidigt som han skrev böcker var Ernest Hemingway. Jag har besökt hans hem på Kuba, det är nu museum. Och han hade verkigen böcker och bokhyllor precis överallt. Särskilt imponerade den lilla men proppfulla bokhyllan i badrummet - bredvid toalettstolen! 😃

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Tarotstollan
11/7/18, 11:52 PM
#10

#9. Förstår honom precis!😉
Det är ju där man kan läsa  hur länge som helst…😃
Jag hade gärna haft  bokhylla där inne också men det verkar inte riktigt fräscht!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

panini
11/8/18, 1:36 AM
#11

Nej jag fixar verkligen inte det! 😂Dock så händer det att jag lägger ner en bok och plockar upp en annan, men då läser jag ut den innan jag börjar på den första igen.

BrittaD
11/8/18, 10:25 AM
#12

#10

Vi hade en gång en toalettbok, den var liten, nästan som en Pixi-bok hette The Toilet Book, som innehöll diverse skämt. Vi hade slagit ett hål i den och hängt upp den i ett snöre bredvid toalettstolen. Nu är den försvunnen … 😢

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Maleficum
11/8/18, 11:11 AM
#13

#12 Vi hade nån liknande liten bok (men som redan kom med snöre för upphängning) på vårat utedass på landet. :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
BrittaD
11/8/18, 11:58 AM
#14

#13 Det är säkert samma, kan mycket väl ha haft snöret i när det köptes. Rolig var den iaf 🤭😳😀

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Maleficum
11/8/18, 11:32 PM
#15

#14 Jo det var den =D Undrar om våran fortfarande hänger kvar i utedasset (även om vi fått nytt hus med "innetoa" så har vi behållit utedasset :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Agda
11/11/18, 7:47 PM
#16

Jag brukar ha 10-20 böcker påbörjade, ibland blir vissa tråkiga och får ligga i något år innan jag läser ut dem (då börjar jag alltså inte att läsa om dem, utan fortsätter från där jag hade slutat).

BrittaD
11/11/18, 10:54 PM
#17

#16

Oj, det skulle jag inte klara. Att fortsätta där jag slutade för ett år sedan 😮

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
11/11/18, 11:29 PM
#18

#16 Skönt att höra, det är samma här! Med skillnaden att jag inte slutar läsa i dem för att det blir tråkigt, utan för att jag känner mer "åh, den här var så bra som jag trodde, nu måste jag kolla om nästa är det också."

Såklart slutar jag läsa i tråkiga böcker också, men då har jag inga ambitioner att ta upp dem igen sen.

Agda
11/14/18, 1:17 AM
#19

#17: Vissa har nog legat i 2-3 år innan jag fortsatte att läsa dem. Det brukar räcka med att läsa baksidan och gå tillbaks några sidor i boken för att jag ska komma in i den igen.

#18: Jag känner mig så illa tvungen att läsa ut tråkiga böcker också, jag klarar inte av att ha böcker ståendes i bokhyllan som jag vet är bara halvlästa😉 Sedan så hör vissa till serier så för att komma vidare måste jag läsa ut dem innan jag kan fortsätta med nästa bok (t.ex. serien Raija av Bente Pedersen så fastnade jag vid bok 21 för 2, om det inte t.o.m. är 3, år sedan 😛).

Miss autumn
12/3/18, 7:57 AM
#20

Förut läste jag flera böcker åt gången. Nu har jag begränsat mig till två; en roman, biografi eller liknande och en fakta, informations eller "självutvecklande" bok.

Annons:
myismyname
2/22/19, 5:50 PM
#21

Jag har nästan alltid flera böcker på gång. Brukar ligga kring 5 st samtidigt. Styrs väldigt mycket av mina känslor för stunden när jag väljer vad jag vill läsa, så jag växlar gärna mellan några olika 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Upp till toppen
Annons: