Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 504 ggr
Tant Grön
11/13/18, 6:57 PM

Självbiografier

Brukar ni läsa självbiografier? Michelle Obama har ju kommit ut med en bok som kunde vara intressant att läsa.

Annons:
Tarotstollan
11/14/18, 4:02 AM
#1

Ja, jag har läst och läser gärna om det är en person jag är intresserad av. Bl. a. har jag läst om medierna Lena Ranehag,  Benny Rosenqvist och Jörgen Gustavsson.
Har precis börjat läsa en bok om och av Christina Grossi som också är en självbiografi.
Även boken om Patrik Sjöberg (höjdhopparen) och författarinnan Margit Sandemos biografi är de jag kommer ihåg just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tant Grön
11/14/18, 1:55 PM
#2

Sandemos biografi skulle jag vilja läsa. Fast just nu är det så mycket annat som tar upp tiden.

Lavine
11/15/18, 6:42 PM
#3

Jag tänkte svara att jag gör det ibland. Men jag gör nog inte det så mycket.

Ett tag hade jag dille på att läsa författarbiografier, oavsett om jag kände till författaren eller ej. Det var kul och något jag kan tänka mig att ta upp igen. 

Men jag har två biografier på min läslista, och det är Ett jävla solsken av Fatima Bremmer (om Ester Blenda Nordström) och Hennes excellens Agda Rössel av Elin Jäderström. Två kvinnor i den svenska historien!

Tarotstollan
11/16/18, 1:58 AM
#4

#3. Ja ofta är författarna och deras privatliv mer intressanta än de böcker de skriver!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

lunaticIam
12/5/18, 6:07 PM
#5

Extrem sällan.

Upp till toppen
Annons: