Annons:
Etikettövrigt
Läst 734 ggr
MonicaLagerquist
12/24/18, 8:15 AM

God jul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag änskar er alla en riktigt God Jul.

Hoppas at ni får riktigt många bra böcker i paketen i dag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Tant Grön
12/24/18, 9:16 AM
#1

God jul! 🎁

BrittaD
12/25/18, 3:33 PM
#2

God jul alla bokväner.

Min julklappshög 2018. Tänker på när jag var tio år och min julbokshög bestod av Kulla-Gulla och rödhåriga sprakfålar.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

MonicaLagerquist
12/25/18, 3:34 PM
#3

Nackdelen med MP3 böcker är att bokhögen blir liten och inte alls doftar lika gott.

Stolt ägare till fem La permer

Lavine
12/25/18, 4:37 PM
#4

#2 Fint! Vad är den "lilla" Pesten för nån? Camus? Roligt med "tema". Björn Wimans bok tror jag på.

Själv fick jag (av mig själv) boken som vann bokhandlarnas pris i Norge i år, Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger. Jag brukar gilla de som får det priset, och denna är inte på väg att ges ut i Sverige vad jag vet, så det är extra kul. 

BrittaD
12/26/18, 10:32 AM
#5

#4 Vilka har tidigare fått de norska bokhandlarnas pris? Nåt som finns översatt. Lilla Pesten är Camus. Som pesten lär blinka till den så det är ”bäst” att läsa den först, har jag förstått. Björn Wimans bok köpte jag (julklapp till mig själv 😊) på DN:s litteraturkryssning i höstas då den lancerades. Den är viktig läsning och jag PRar för den överallt 👍🏻

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
12/26/18, 5:07 PM
#6

#5 Jodå, Simma med de drunknade av Lars Mytting, Arv och miljö av  Vigdis Hjorth och inte minst Binas historia av Maja Lunde. Och i fjol (men den har jag inte läst men verkar bra) En modern familj av Helga Flatland. 

Även Blå av Maja Lunde har varit nominerad. 

Med flera! Men dessa var de senaste (inte i någon ordning).

Annons:
BrittaD
12/26/18, 7:45 PM
#7

Ja det var en bra samling (min mening också). Den enda jag har oläst är En modern familj 😊

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Upp till toppen
Annons: