Författare

Marcel Proust.

2019-07-05 00:06 #0 av: Tarotstollan

Är det någon som läst Marcel Proust böcker "På spaning efter den tid som flytt"?
I så fall, vad tyckte ni?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-07-29 21:19 #1 av: Magi-cat

Nej, men jag ska. Någon gång. Cool

Den lär ska vara väldigt bra, dvs läsvärd.

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2019-07-29 21:41 #2 av: Tarotstollan

Det är det jag hört också men det är ju ca 4000 sidor, delat på 8 böcker enligt biblioteket.Funderar
Tja, enda vägen att få reda på om de är bra eller ej är ju att läsa dem!Tummen upp

Anmäl
2019-10-16 18:43 #3 av: Kyllan56

Tänkte en gång i tiden, när jag läste litteraturvetenskap, att jag skulle läsa den, men det har aldrig blivit av.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anmäl
2019-10-17 10:10 #4 av: Lavine

#3 Haha, exakt samma här, jag skaffade del 1 och skulle baka madeleinekakor (en grej i boken), men har aldrig kommit till skott. 

Jag tror inte att det är direkt lättläst, men däremot är det helt säkert stor litteratur. Jag har inga som helst planer på att läsa alla delar, men första boken vore kul om jag tog mig igenom någon gång. 

#0 Har du hunnit testa? Ler

Anmäl
2019-10-17 14:14 #5 av: Kyllan56

#4 SkrattarJag brukar sticka in en klassiker mellan andra böcker jag läser. 

Tjocka böcker har jag alltid gilla, då kan man suga länge på karamellen.  Dock är 4000 sidor lite väl mastigt.  

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anmäl
2019-10-17 22:44 #6 av: Tarotstollan

#4. Nej, jag har inte ens hunnit tänka i de banorna ännu.
Det finns så många böcker som jag har hört talas om och jag tänker att den låter intressant och den vill jag läsa, men det finns ju aldrig tid för allt som jag vill hinna med att läsa.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.