Annons:
Etiketterövrigtundersökningar-enkäter
Läst 385 ggr
MonicaLagerquist
2019-07-21 18:23

Dåligt samvete

Har du dåligt samvete för att du läser /lyssnar på en bok för ofta?

Stolt ägare till fem La permer

  • Redigerat 2020-11-18 20:35 av Niklas
Annons:
Loris M
2019-07-21 18:44
#1

Hur menar du? Varför skulle man ha det?

MonicaLagerquist
2019-07-21 19:12
#2

Jag sitter ju ofta vid datorn och lyssnar på böcker och spelat korkade bollspel samtidigt. Det blir ju ett antal timmar om dagen då det ser ut som om jag bara sitter vid datorn och leker. Fast jag lyssnar på en bok.

Stolt ägare till fem La permer

kara_murray
2019-07-21 20:53
#3

Jag kan ha dåligt samvete ibland för att jag sitter och läser en bok, då jag skulle kunna använda tiden till städning, vattna blommor, vika tvätt, promenad eller matlagning… Däremot funkar ljudböcker vid städningen, diskning och vika tvätt så där används tiden effektivt….

Tarotstollan
2019-07-21 21:03
#4

Tja, eftersom jag lever ensam så är det ju jag själv som får stå ut med det som är ostädat, odiskat osv om jag hellre väljer att läsa än städa och diska.
Så har jag dåligt samvete? Ibland men inte särskilt ofta!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

BrittaD
2019-07-21 21:13
#5

Aldrig att jag skulle ha dåligt samvete för att jag läser ofta. Snarare då om jag bara slösurfar vid datorn eller på mobilen. Det försöker jag låta bli.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
2019-07-21 21:50
#6

Jag har faktiskt dåligt samvete för att jag läser för lite/sällan. 🙂 Jag är ofta trött efter jobbet och då har jag lättare att surfa runt nån timme i stället för läsa. Förr i tiden var bokläsning avkoppling, nu kan det kännas jobbigt. Men jag räknar med att komma över det så småningom.  Nu på sommaren hittar jag många tillfällen till att sitta ute och läsa,  fastän jag inte har semester, och då är det just det, avkoppling.

Annons:
panini
2019-07-22 20:30
#7

Jag känner precis som #6, får dåligt samvete för att jag läser för lite. Min ADD har blivit värre med åren så får hela tiden svårare och svårare att koncentrera mig. Även om jag älskar boken så går det liksom bara inte. Det gör ju att jag istället vänder mig till mobilen/datorn. Turligt nog så finns ju ljudböckerna, men där så tröttnar jag oftast efter en månad eller två!

Jess89
2019-07-28 17:36
#8

Nej tycker det är tvärtom istället. Vill läsa mer än vad jag gör. Men när jag börjar jobba igen kommer jag passa på och lyssna på böcker igen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: