Annons:
Etiketterbeställa-böckerhemsidor
Läst 517 ggr
Tant Grön
2019-10-06 13:35

Beställa böcker online

Tänkte beställa en bok från Bokus, men så såg jag att dom fått väldigt dåliga recensioner, 66% tyckte att dom var mycket dåliga. Flera som inte fått sina böcker och kundtjänsten svarade inte. Tittade då på andra som sålde böcker, men de hade också fått väldigt dåliga omdömen.
Någon som brukar beställa på nätet och kan rekommendera någon?

  • Redigerat 2020-11-18 20:31 av Cireea
Annons:
Pyttelite
2019-10-06 13:46
#1

Jag har beställt både hos Akademibokhandeln och Bokus utan problem.

Tyvärr går det inte att beställa online och sedan hämta i butik  så att man slipper frakt.

Jag har ofta gått direkt till butiken för att beställa och hämta om inte annat för att stödja butikshandeln.

Tror inte att det kommer att finnas kvar några boklådor i framtiden utan all handel sker på nätet. Många boklådor har stängt sina fysiska affärer.

Sen är förstås problemet om boken är slutsåld men det kan man knappast klandra affären för.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
2019-10-06 13:50
#2

Jag har köpt böcker från Adlibris i många år och aldrig haft problem med leveransen. 
De gånger jag haft kontakt med kundtjänst har jag alltid fått snabb och trevlig hjälp.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
2019-10-06 14:20
#3

Jag köper från både Bokus och Adlibris och gjort i många år, aldrig haft problem över huvudtaget. 🙂Personligen föredrar jag Adlibris, tycker dom har bättre utbud och priser än Bokus rent generellt. 

Jag tror att vissa också förstår att Bokus ibland har "specialböcker" som man reserverar och så försöker dom få tag i den. Ibland får dom inte tag i den och då blir ju boken inte levererad. Jag har själv varit med om det, var väldigt lång väntetid och efter flera månader gav dom upp att hitta boken åt mig. 
Kanske är det fler som varit med om det men inte förstått processen och att Bokus själv säger att dom inte kan garantera leverans på sådana typer av böcker.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
2019-10-06 18:18
#4

Jag har beställt från Adlibris , länge nu , både hårda böcker och E-bok , dem är toppen ! https://www.adlibris.com/se Gå in via länken och registrera dig , lycka till ! 😀❤️👍

HH 🙂

Lavine
2019-10-06 20:36
#5

Och min erfarenhet är att Adlibris är sämre. Långsammare i hantering och skickande. Trögare hemsida. Köper bara därifrån om det bara finns där, eller är väldigt billigt, annars väljer jag Bokus, eller för engelska böcker Book Depository.

Jag tar så gott som alltid alternativet med gratis frakt, som tar längre tid, och det tar verkligen lång tid för leveransen, och det gäller både Adlibris och Bokus. Det har hänt att jag har behövt kontakta Bokus kundtjänst, och de har alltid löst saker bra.

#1 har en väldigt bra poäng! 👍

Tant Grön
2019-10-08 22:28
#6

Tack för alla svar. 👍Har inte bestämt mig än, men funderar starkt på att beställa boken i en bokhandel även om fast det blir dyrare. För vad tråkiga städerna skulle bli om det inta fanns affärer.

Annons:
Cireea
2019-10-09 12:23
#7

#6 Jag brukar stötta dom fysiska affärerna när det är möjligt, tycker det är så viktigt att göra det. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lavine
2019-10-09 22:23
#8

Jag tänkte på din trådstart igen, det är ju också så att de som orkar sätta såna där omdömen är ofta de som är väldigt, rentav extra missnöjda. Jag, som är nöjd med Bokus till exempel, har inte lämnat något omdöme! Jag är ju redan nöjd, så jag orkar inte bry mig sen när affären är klar, så att säga.

Gäller det en vanlig, hyfsat ny, svensk bok som inte har särskilt lång beräknad leveranstid så fixar både Bokus och Adlibris det utan större bekymmer. 

Om boken du söker redan finns i en befintlig butik så går det ju mycket fortare att få den!

Cireea
2019-10-09 22:48
#9

#8 Jag tänkte också skriva om det! 
Missnöjda kunder är dom som oftast skriver recensioner, därför blir siffran väldigt missvisande och representerar en väldigt liten del av dom faktiska kunderna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tant Grön
2019-10-10 20:58
#10

Men så dåliga omdömen har jag inte sett inom andra branscher, det var därför jag blev fundersam. Men har bestämt mig för att beställa genom bokhandeln.

wildfire
2019-10-18 17:19
#11

Jag måste säga att jag hittills inte haft några problem med varken Bokus eller Adlibris tvärtom så har det gått smidigt , visst kan det ta några dagar men det har fungerat bra tycker jag i alla fall 🙂

Tarotstollan
2019-10-18 20:50
#12

Jag har beställt massor av engelska böcker genom Adlibris och allt har flutit på perfekt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: