Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 480 ggr
Tarotstollan
10/10/19, 1:07 AM

Vem får Nobelpriset i Litteratur?

Vem tror ni får priset? Någon svensk som kanske står på tur?
Har ni några favoriter ni hoppas på?

Själv ligger jag så efter med läsandet och vilka författare som är på tapeten att jag har ingen aning.
De flesta pristagarna har oftast varit folk jag aldrig hört talas om ändå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sindri
10/10/19, 8:23 AM
#1

Har slutat hoppas på Haruki Murakami, och Ian McEwan är väl för populär…….

Jag fick ju en dröm uppfylld när Alice Munro fick det. 🙂

BrittaD
10/10/19, 11:08 AM
#2

Jag hoppas på Margaret Atwood.

Mot henne lär det tala att hon - liksom Alice Munro - kommer från Kanada. Men det är ju ett struntargument.  Fast jag tror knappast att gubbsen i Akademien gillar henne.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carmarino
10/10/19, 1:05 PM
#3

Det blev Olga Tokarczuk (2018) och Peter Handke (2019). Inga författare som jag har hört talas om i alla fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

BrittaD
10/10/19, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Först till hyllorna, när mitt bibliotek höll Nobelprismingel. Har läst Olga Tokarczuk för länge sen. Svår men läsvärd. Peter Handke är ju uråldrig, lämplig för Akademiens stofiler?

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
10/10/19, 7:46 PM
#5

#4 Vad kul att du var på plats!

Jag har faktiskt en Olga Tokarczuk! Men har inte läst den. Daghus, natthus heter den.  Självklart ska jag läsa den nu!

Peter Handke får de presentera lite mer för att jag ska få upp intresset för min personliga läsning. Men jag tänker nog se filmen Himmel över Berlin, den är ju så bra och bygger visst på en dikt av Handke (har jag fattat rätt där?).

BrittaD
10/10/19, 9:12 PM
#6

#5 Tack för filmtipset! Passar extra bra inför mitt kommande Berlinbesök. Daghus, natthus var det jag läste, minns den bara vagt men den var mycket speciell.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Tarotstollan
10/10/19, 10:30 PM
#7

Det var inga författare som jag hade hört talas om heller men kul att en av dem var kvinna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cireea
10/16/19, 6:41 PM
#8

Dom författarna hade jag ingen vidare koll på, men om inte annat kan man kanske få upp ögonen för något nytt. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: