Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 845 ggr
Cireea
2019-10-19 10:33

Var köper ni böcker?

Precis som rubriken lyder, var brukar ni köpa era böcker? 
Eller brukar ni bara låna/hyra? 

Jag köper oftast böcker via nätet, då främst Adlibris eller Bokus. 
När jag har möjlighet köper jag gärna någon bok via lokala bokhandeln också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
TatsuOni
2019-10-19 10:50
#1

Oftast via Adlibris eller Science Fiction bokhalndeln. Ibland från våran lokala Akademibokhandel.

Tillägg. Väldigt mycket second hand!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Kyllan56
2019-10-19 10:52
#2

Lånar mycket på biblioteket, köper secondhand och undantagsvis köper jag nya böcker, på nätet. Dessutom lånar jag av min dotter, som har en egen boksida på Instagram där hon recenserar böcker. Hon har samma läslusta som jag.

Vi har ett rum i vår brf, där folk lämnar sina böcker. Där tar jag och ställer tillbaka och lämnar. 

Med andra ord mycket återvinning. Jag har problem med att jag har för mycket böcker. Tre bokhyllor fulla med dubbla rader.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Åsa S
2019-10-19 11:41
#3

köper det mesta secondhand finns ställen där de kostar 5kr st men är det nått speciellt jag vill ha just nu och inte kan vänta så är det bokus eller adlibris jag brukar handla hos

Cireea
2019-10-19 18:07
#4

Att köpa secondhand är super, jag har gjort det när jag hittat något intressant. Mitt problem är att det oftast är ganska…"kassa" böcker enligt min smak som finns på secondhand. 😛 Men ibland hittar man definitivt guldkorn.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Loris M
2019-10-20 11:47
#5

Det mesta lånar jag men när jag köper böcker då är det främst Adlibris. De har bra priser och snabb leverans.

Soligajag1
2019-10-20 12:39
#6

Jag har köpt böcker 📖 i bokhandeln på stan , Adlibris , second Hand , Myrorna / som second Hand , loppisar . Även på Biblioteket📚 , finns det rea på böcker / 1:- / st , Bytt böcker med vänner , syskon.

HH 🙂

Annons:
Åsa S
2019-10-20 12:42
#7

#4 Det beror på vart man handlar jag har hittat en butik i köping som har stor bokavdelning och jag har hittat många väldigt bra böcker som jag aldrig ens hört talas om av författare jag inte hört talas om förut men som har varit jättebra ofta blir man lätt lite hemmablind och söker de författare man känner till iår har jag upptäckt boken Dålig karma av en tysk författare och bokserien Rosengädda dessa hade jag nog aldrig upptäckt ifall jag bara sökt hemma på nätet.

Cireea
2019-10-20 13:17
#8

#7 Det beror nog lite på var man bor också 😉
När jag varit inne på de flesta secondhandbutiker där jag bott så har det varit lite samma böcker hela tiden. Visst går det hitta någon enstaka guldkorn, men mycket är detsamma. 😐Sen är det inga stora avdelningar böcker, några hyllor per butik. 

Jag hittade en butik som hade ett bra och varierat utval, köpte ganska mycket därifrån. Men sen la butiken ner 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
2019-10-20 14:48
#9

Köper inget utan hämtar allt från Legimus.

Stolt ägare till fem La permer

TatsuOni
2019-10-20 20:19
#10

#8 Här har vi turen att ha flera second hand butiker med ett ganska stort utbud av böcker🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cireea
2019-10-20 20:37
#11

#10 Vilken tur när det blir så! 😍 Då har man stor möjlighet att hitta något intressant.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
2019-10-24 04:42
#12

Köper de flesta böcker från mina bokklubbar. Har börjat att köpa från Adlibris, mest då engelska böcker.
Skulle gärna vilja köpa mer från secondhandaffärer men blir så irriterad där, jag vill ha sorterat så jag kan hitta en författare eller intresseområde direkt.
Vill inte springa runt och leta bland tusentals böcker. I bästa fall kan de vara sorterade efter svenska och utländska författare, romaner och annan litteratur och deckare för sig. Då kan jag ha tur och hitta något!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cireea
2019-10-24 16:40
#13

#12 Ja herregud.. böcker brukar verkligen ligga huller om buller i secondhandbutiker. Jag var in i en och böckerna hade man bara kastat in i en bokhylla. Dom låg som i en hög. Det såg förfärligt ut..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Gronstedt
2019-11-11 14:26
#14

Numera blir det mest e-böcker i fråga om skönlitteratur, men fackböcker blir det en del från Bokus och Adlibris.

Dioramabyggare
2019-11-24 13:02
#15

Jag köper oftast böcker på bokreor, när biblioteket har försäljning av utgallrade böcker, och i secondhandbutiker och på loppisar. 🙂

Soligajag1
2019-11-26 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Denna bok hittade jag på Röda Korset idag , Till skogs / TANA FRENCH , Debut thriller , står på boken att den är osannolikt bra. Ska läsa den sen , 10:- / st / pocket .

HH 🙂

Cireea
2019-11-26 16:41
#17

#16 Vilket fynd 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
2019-11-26 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Tack ! Jaa, det är billiga böcker på Röda Korset , inte dem nyaste förstås , Det finns fler på Myrorna ( Second Hand ) Men dem kostar lite mer där. Hittade däremot en jacka på Röda Korset idag , ( fast det inte hör till denna grupp)

HH 🙂

Lavine
2019-11-26 21:41
#19

#16 Den har jag faktiskt läst, för cirka ettusen år sedan 😃, jag minns inget om boken men jag minns att jag tyckte den var riktigt bra.

Böckerna av Tana French ska väl bli tv-serie har jag för mig. 🙂 Så även om den är gammal skulle jag säga att den är aktuell, dvs ett riktigt fynd du gjorde där.

Soligajag1
2019-11-26 21:54
#20

#19 Va kul !! Tack för info , vilken tur jag hade ! Men har inte läst nåt om att det ska bli någon Tv-serie . 😀👍🌹

HH 🙂

Annons:
[Tante Aubergine]
2019-12-11 16:27
#21

Bokus. Adlibris har hänt vid något enstaka tillfälle. 

Vill jag besöka bokhandeln personligen så är det Akademibokhandeln jag går till.

Gronstedt
2019-12-11 16:42
#22

Tog mig den utsökta lyxen att besöka Science Fiction-bokhandeln fysiskt förra veckan. Det är något speciellt med bokhandlar ändå 😉

Cireea
2019-12-11 17:20
#23

#22 Blev det några köp? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tante Aubergine]
2019-12-11 17:23
#24

Ah, Science Fiction bokhandeln! Den hade jag så när på glömt. Under tonåren så handlade jag flitigt på deras postorder.

Hände att jag då och då tog tåget till Stockholm för att kunna gå runt där inne. Härlig känsla man fick.

Gronstedt
2019-12-12 11:08
#25

#22: The Slow Regard of Silent Things av Patrick Rothfuss och Spinning Silver av Naomi Novik. Och en massa författarnamn och titlar att hålla ögonen öppna efter i e-boksformat 😃.

sponny
2019-12-28 00:36
#26

#24 Jag och dottern tog tåget till SF-bokhandeln i Malmö i somras. Båda gick där och tittade några timmar så det lär göras om igen.

Annars handlas det mest på antikvariat för min del. Älskar att gå och leta böcker på såna ställen.

Upp till toppen
Annons: