Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 467 ggr
Cireea
10/20/19, 11:04 AM

Vad vill ni se för artiklar?

Jag kikade runt bland sajtens artiklar och insåg att det var bra längesen det dök upp någon ny artikel här inne. Jag vill gärna fylla på med nytt material och det står stilla i huvudet just för stunden.

Har ni några förslag på artiklar som ni gärna velat se?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Loris M
10/20/19, 11:44 AM
#1

Kanske skriva om några utvalda författare som gjort avtryck på olika sätt och skriva om både deras öde och författarskap?

Jag fick den idén när jag startade Bokcirkel och hade tänkt mig en serie med artiklar om kvinnliga författare till att börja, som på något sätt var värda extra uppmärksamhet. Skrev en artikel om Buci Emecheta men kom aldrig längre är så. Mest p.g.a. tidsbrist.

Herveaux
10/20/19, 12:04 PM
#2

Nu har jag bara Halloween i skallen så jag får väl börja med att rensa systemet på idéer med den kopplingen… 

- Klassiska skräckförfattare; tex Stephen King, Edgar Allen Poe eller H.P. Lovecraft
- Penny Dreadfuls - noveller som ofta hade makabra historier som viktorianerna var alldeles tokiga i

…och så lite andra idéer
- Bokvård - hur tar man hand om sina älskade böcker?
- Pelle Svanslös - i år är det 80 år sen Gösta Knutson gav ut den första boken om den svanslösa katten. Jag? Uppsala-patriot? Inte då. 😛
- Bokdöden - går det att rädda den fysiska bokhandeln? Hur ser det ut i andra länder? 

Kommer fler förslag snart!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
10/30/19, 1:47 PM
#3

Bra förslag hittills, ska försöka sätta mig ner och spåna lite på olika artiklar. 👍

Om någon/några vill ställa upp och bidra med en artikel eller två så vore det väldigt tacksamt. 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
10/30/19, 2:01 PM
#4

#2 Du råkar inte äga någon Pelle Svanslös bok som du kan ta en bild på? 
Hade varit perfekt till en artikel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
10/30/19, 3:26 PM
#5

#4 Attans också, i min barndom hade jag en jättefin bok med alla berättelserna samlade… Lillsyrran gick loss på den med sax och kritor tyvärr, så den fick gå i sista vilan för flera decennier sedan. 

Jag kan skicka iväg ett par mail och se om jag (dvs du) kan få låna en bild från förlaget eller liknande dock.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
10/30/19, 3:29 PM
#6

#5 Ja, det hade varit jättesnällt 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: