Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 404 ggr
Cireea
10/18/19, 5:34 PM

Har ni många böcker?

Min dröm är att få ha ett eget rum för mina böcker, som ett litet eget bibliotek. Just nu har jag inte någon enorm mängd, mest för att platsen aldrig funnits, men jag har ett par bokhyllor åtminstone. 

Har ni många fysiska böcker? Gillar ni att samla?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
monstermash
10/18/19, 5:45 PM
#1

Japp. Däremot har jag rensat ut en hel del jag inte vill läsa om vilket blev 2 papperskassar. Jag försöker dock att inte fylla på med fler böcker nu.

Soligajag1
10/18/19, 5:47 PM
#2

Jag har en del , måste köpa en större och bastantare bokhylla som jag kan placera mina böcker i .  🙂

HH 🙂

Maleficum
10/18/19, 5:48 PM
#3

Har väldigt få fysiska böcker eftersom jag har så svårt att läsa fysiska böcker, de har dessutom minskat i antalet genom åren när jag rensat.

Just nu fyller dem bara 4 hyllor i en 60cm bred bokhylla och då är majoriteten faktaböcker/kurslitteratur. Resterande är främst barn och ungdomsböcker mina föräldrar läste för mig som liten och som förhoppningsvis brorsdottern och kompisens barn kan tycka vara roligt att läsa i framtiden när dem kommer på besök.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MonicaLagerquist
10/18/19, 5:50 PM
#4

Nej har gjort mig av med alla utom två kokböcker och en brödbak. Medans jag såg att läsa hade jag mängder av böcker. Nu laddar jag hem böcker och kastar dem när jag lyssnat klart. Vill jag höra om dem laddar jag hem dem igen.

Stolt ägare till fem La permer

Scorpio97
10/18/19, 5:51 PM
#5

Nej, tyvärr. Enda böckerna jag äger just nu är kurslitteratur och dom säljs när terminen är avklarad och nästa termins litteratur köps. Har inte riktigt plats för fler böcker än så, då jag bor i studentrum på 12 kvm. Men i framtiden när jag har utrymmet vill jag absolut äga fler böcker :)


//Jessie

[SonjaG]
10/18/19, 6:21 PM
#6

Ja, vi har böcker kvar men har även sorterat ut en del ointressanta. 

Mycket Stockholmiana, deckare, konstböcker finns. Dem vill man ha kvar. 

Och en del annat som kan vara kul att bläddra i och läsa igen. 6-7 hyllor ungefär.

Vi läser mest på surfplatta numera.

Annons:
Sjuttan
10/18/19, 7:00 PM
#7

Köper emellanåt en kasse böcker på Loppis. När jag läst ut dem får de flytta tillbaka till Loppis igen. Att bara stuva in nya böcker i hyllorna igen känns meningslöst. Ett mindre antal böcker har jag ändå i hyllorna, lite esoteriska böcker, lite Lexikon o en bibel - trädgårdsböcker o dy. Detta funkar bra för mig.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Cireea
10/18/19, 7:07 PM
#8

#1 Att rensa ur ibland är bra, ska man ändå inte läsa dom igen kan man lika gärna låta någon annan köpa/få dom. 😃

#7 Ja alla är vi olika på den fronten 👍 Jag samlar gärna på böcker som jag gillar och gärna läser igen. Vissa böcker kan jag läsa en gång om året och blir aldrig less.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
10/18/19, 8:47 PM
#9

Ja! När jag flyttade till denna  lägenheten i slutet av 1994, gjorde jag en räkning på alla böcker jag hade då. Allt från barnböcker, sagoböcker och romaner och allt som var riktigt inbundet. Allt bars ner hit och finns kvar och har utökats i mängder och det fortsätter…
Då var det 14 000 böcker!🤐
Vad det är nu, har jag ingen aning om!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
10/18/19, 9:09 PM
#10

#8 Precis! Det tar bara onödig plats att ha böcker man aldrig vill läsa igen :)

Cireea
10/18/19, 9:13 PM
#11

#9 14 000 ?! 😮
Jisses..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[SonjaG]
10/18/19, 9:15 PM
#12

Ojjjj!

Tarotstollan
10/18/19, 10:25 PM
#13

#11, 12. Det var 25 år sedan!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Cireea
10/18/19, 10:32 PM
#14

#13 Då har du antagligen ännu mer nu? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
10/18/19, 10:37 PM
#15

Ja, massor…..😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cireea
10/18/19, 10:55 PM
#16

#15 Du får räkna om dom någon gång, hade varit kul att se hur många det är. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
10/18/19, 11:29 PM
#17

Har funderat på det men nu är så många böcker instuvade i kartonger och garderober och svåra att nå, så jag får vänta tills jag flyttar nästa gång…
Vilket antagligen blir när de bär ut mig med fötterna före!😉😮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: