Annons:
Etikettoff-topic
Läst 493 ggr
DesK
2019-11-11 19:16

Hur läser ni så fort?

Jagser att några av oss läser ut böcker mycket fort. Hur läser ni ut böckerna så fort? Jag läser mycket, men jag har ju mycket annat att göra på dagarna. Så hur gör ni?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-11-11 19:26
#1

Jag lyssnar ju så för mig är det enkelt att lyssna ut en bok per dag utan problem.

På den tiden jag läste läste jag nästan lika mycket. Läser snabbt.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-11-11 19:29
#2

Jag lyssnar på böckerna , Är med i Storytel , men jag tycker inte att jag läser så fort , Nu är min bok på 12 timmar ! Men såklart är det längre , man pausar , äter och gör annat emellanåt. Jag tror Monica är snabbare än mig. Vissa böcker läser jag inte ut , om den är jobbig lägger jag ifrån mig den .

HH 🙂

Gronstedt
2019-11-11 19:30
#3

Jag läser i alla pauser. På muggen, under kaffepauser, under måltider (beroende på sällskap), innan jag somnar, när jag vaknar och inte kan somna om på nätterna …

MonicaLagerquist
2019-11-11 19:31
#4

Jag är ju ofta veken ett par timmar varje natt och då lyssnar jag på en bok för att fördriva tiden.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-11-11 19:37
#5

#4 Jag gör likadant , Vaknar på natten , lyssnar på en bok . ( sen är jag en kaffe ☕️ tunna , laddar ☕️ kaffet , ) tiden går , fortsätter lyssna . Nu har jag bakat kakor 🍪, ska baka bullar sent , då lyssnar jag på 📖 en bok , Toppen ! 😀👌🏽

HH 🙂

Pyttelite
2019-11-11 19:43
#6

Jg har svårt att komma in i en bok - har massor jag bara börjat på utan att komma förbi första hindret.

Har ni något knep?

Ljudböcker somnar jag bara av. 😴


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Soligajag1
2019-11-11 19:48
#7

#6 Jag somnade oxå första gångerna när jag lyssnade på en bok , helt plötsligt sov jag 😴😴 . . Då hade boken fortsatt varit på och jag fick spela tillbaka . . Nu har jag lyssnat på böcker i 1 år , så nu gör jag inget annat . 😋 Man lär sig . . Till slut !

HH 🙂

Cireea
2019-11-11 19:53
#8

Jag försöker att inte läsa fort, just för att hinna njuta lite av boken. 🙂
Förr, när jag läste en bok om dagen, läste jag vid varje tillfälle som gavs. Nu försöker jag hejda mig lite och läser bara när jag är på toa mer eller mindre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
2019-11-11 20:00
#9

# 8 Men OM boken är bra då lyssnar man hela tiden , kan ju inte lyssna ’fort’ direkt . 😀 Jag lyssnar så gott som hela tiden , jobbar inte så mycket nu , förutom mina bak beställningar , ( Det är Jul marknad d 8 December, är med på det med bullar , kakor , mm) säljer ! Nu lyssnar jag mycket ! 😋

HH 🙂

Cireea
2019-11-11 20:22
#10

#9 Det är ju lite skillnad på att lyssna och läsa. 
Jag svarade helt enkelt på frågan i #0


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
2019-11-11 20:24
#11

# 10 Jo , det är det , Förstår ! Ha det så kul med 📖 böckerna!

HH 🙂

Maleficum
2019-11-11 22:31
#12

Som några andra lyssnar jag på böcker och kan göra det i princip hela dagen medan jag gör annat (undantag är ju när jag måste läsa något annat). Då jag dessutom tycker många uppläsare är lite långsamma så ökar jag även på hastigheten på boken vilken ju gör att, beroende på längd, kommer jag genomsnittligen igenom 1,5 bok om dagen.

(Sen har jag speciella "nattböcker" som jag lyssnar på för att lättare kunna somna.)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Soligajag1
2019-11-12 01:35
#13

#12  Det är ju perfekt . 🙂 

För det finns vissa uppläsare  som läser så sakta och då gör man bara som du skriver , ändrar på hastigheten.  Har du några bra tips på nattböcker ?

HH 🙂

Annons:
Maleficum
2019-11-12 16:08
#14

#13 Tycker nattbok kan vara väldigt personligt vad som funkar, just nu växlar jag mellan två stycken som jag lyssnat på så många gånger och är van att sova till men vet inte om det skulle funka så bra för någon annan.

Just nu har jag en period med Carry On av Rainbow Rowell men normalt sett brukar jag använda mig av The Lightning-Struck Heart av TJ Klune, vilket egentligen är konstigt att den funkar för uppläsaren är helt underbar på att levandegöra böckerna han läser! Däremot funkar inte efterkommande böckerna i den serien lika bra för dem har jag inte lyssnat på lika mycket så dem är inte inpräntade i huvudet på samma sätt för sovande 😛. För flera år sen var det ofta Harry Potter som fick spela på kvällen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2019-11-12 20:53
#15

#14 Harry Potter-serien är perfekta nattböcker, upplästa av Stephen Fry. 😍😴


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Soligajag1
2019-11-12 20:55
#16

#15 tackar ! Inte riktigt min ’genre’ 😀 tack för tipset .

HH 🙂

Maleficum
2019-11-12 22:10
#17

#15 Jim Dale ska det ju vara! 😉

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2019-11-13 06:17
#18

#17 Let's agree to disagree on that one.😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Tante Aubergine]
2019-12-11 18:03
#19

Jag sträckläser.

Ifall jag hinner läsa ut en bok under samma dag som jag började läsa beror på hur många sidor den är på och om boken är spännande, alternativt bra.

T.ex är boken under 500 sidor så är det inga problem.

Är boken uppemot tusen så tar det kanske en hel dag.

Ljudböcker klarar jag generellt inte av. Det enda jag använder de till är som "insomningsböcker", och i det fallet så lyssnar jag helst på engelska versionen av "The Prince and the Pauper", då uppläsaren har en så behaglig stämma.

Dessvärre hör man aldrig slutet på det viset, men det är smällar man får ta. 😉

Upp till toppen
Annons: