Annons:
Etikettdigitala-medier
Läst 450 ggr
Cireea
2019-11-12 22:21

Favorituppläsare?

Jag har förstått att det är väldigt populärt med att lyssna på böcker bland dom som hänger här inne. Har ni någon favorituppläsare? Kanske flera? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Soligajag1
2019-11-12 22:28
#1

Ja , jag lyssnar ! Katarina Ewerlöf är min kvinnliga favorit , Stefan Sauk är en annan ! Niklas Falk va den första jag lyssnade på , synd bara att han inte har fler böcker som han uppläst . Speciell röst och inlevelse ! 😀

HH 🙂

Lona
2019-11-13 00:56
#2

Helt klart Astrid Lindgren när hon läser sina egna böcker! Mio min Mio finns i alla fall som ljudbok med Astrid som läser, jag vet inte om det är samma inspelning som gick på TV i Sagostunden på 70-talet?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jess89
2019-11-13 06:37
#3

Lyssnar en del på ljudböcker men det tog ett tag innan jag vande mig. Det började med poddar och givetvis creepypodden då jag upptäckte Ludvig Josephson som är en fantastisk uppläsare.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MonicaLagerquist
2019-11-13 08:34
#4

Katarina Ewerlöf ,Stefan Sauk Anna Godenius

Stolt ägare till fem La permer

Herveaux
2019-11-14 17:06
#5

För engelska böcker är mina absoluta favoriter Stephen Fry och James Marsters. 
Många andra är duktiga, men dessa herrar tar det till en annan nivå för mig. 😍
Steven Weber gjorde en grymt bra insats när han läste in King's 'It'.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2019-11-14 19:03
#6

Michael Lesley är en av mina absoluta favoriter, kan verkligen få böckerna levande. Sen gillar jag Jim Dale också för han är riktigt bra på att göra olika röster. Böcker som Greg Tremblay/Boudreaux läser är i princip självklara att lyssna på oavsett författare!

Av kvinnliga uppläsare står det nog mellan Amanda Ronconi och Lorelei King, men föredrar oftast manliga uppläsare (men fokuserar boken på en kvinnlig karaktär vill jag ha en kvinnlig uppläsare och fokuserar det på en manlig så känns det mer självklart med en manlig uppläsare).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Soligajag1
2019-11-17 16:33
#7

Åter igen säger jag Katarina Ewerlöf! Så underbar och inlevelse förmåga har hon när hon läser ! Nr 1 för mig! 😀👍

HH 🙂

Herveaux
2020-09-15 20:04
#8

#6: Tack för att du påminde mig om Greg Tremblay/Boudreaux (nu när jag letade upp tråden för att få lite ny inspo).

#0 Michael Ferraiuolo borde också läggas till hos mina favoriter i #5, han är fantastisk.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2020-09-15 21:46
#9

#8: Ja! Honom glömde jag helt bort :D

Kirt Graves! Speciellt om de är mer allvarliga emotionella böcker (tex Green Creek serien eller The Imperfection of Swans).

Och skulle nog kunna rabbla upp en hel lång lista. 😜

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2020-09-15 22:23
#10

#9: Verkar som att vi har lite samma smak här. 😁

Nej, vad kusligt att du nämner Kirt Graves. Jag har precis börjat lyssna på en serie där han läser bok nr 2. Uppläsaren på bok 1 är helt okej, men ser fram emot att lyssna på Kirt sen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2020-09-15 23:21
#11

#10: Verkar verkligen som det!

Intressant! Har du inte lyssnat på någon bok läst av honom tidigare? Du får säga vad du tycker sen isf! (Och har du inget emot att hjärtat och tårkanalerna får jobba lite kan jag helt klart rekommendera böckerna jag nämnde i #8 Imperfection of Swans huvudkaraktär är dessutom delvis baserad på en av författarnas vänner så känslor och beskrivningar blir väldigt verkliga).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: