Annons:
Etiketteget-skrivande
Läst 529 ggr
Cireea
11/24/19, 12:03 PM

Skriver ni?

Litteratur behöver ju inte bara läsas, man kan vara en av dom som skriver också. 

Brukar ni skriva i någon form på er fritid?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

  • Redigerat 11/18/20, 8:29 PM av Cireea
Annons:
Herveaux
11/24/19, 12:09 PM
#1

När jag var yngre skrev jag mer eller mindre konstant. Kommer ihåg att en av mina lärare sa att "Du kommer bli författare när du blir stor.". Nä, du Karin, inte än iaf. 

Jag försöker komma igång med skrivandet igen, men det är trögt.
Ringrostigt värre. Tänker för mycket istället för att bara börja och se vart det tar vägen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
11/24/19, 12:20 PM
#2

Nej inte nu men som yngre skrev jag massor.

Stolt ägare till fem La permer

Cireea
11/24/19, 12:30 PM
#3

#1 Än finns det ju möjlighet att bli författare 😃 
Jag känner igen det där med att tänka för mycket, ibland gör jag det också och då fastnar jag.  Man måste balansera lite, självklart måste man tänka till kring handling och karaktärer men man måste också ha utrymme för lite ändringar. 

#2 Vad skrev du då? Berättelser? Eller annat? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mitchika
11/24/19, 12:58 PM
#4

Japp, jag skriver. Jag gjorde det konstant i tonåren och i början av tjugoårsåldern, men efter att jag gick in i väggen ett flertal gånger orkade jag inte skriva på samma sätt längre och mycket berättelse och historieskrivande hamnade på hyllan. Jag återupptog skrivandet nu i november i och med NaNoWriMo (National Novel Writing Month) och jag är fast besluten på att greja det i år, även fast jag började sent. Hur som haver har jag kul när jag skriver igen och det känns som det viktigaste!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cireea
11/24/19, 1:11 PM
#5

#4 Exakt så tänker jag också, att det viktigaste är att ha kul. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
11/24/19, 1:16 PM
#6

Jag skriver väldigt mycket, har några böcker som jag arbetar med även om mitt fokus ligger på en bokserie jag jobbat med några år. 

Har även skrivit en hel del fanfictions genom åren, ibland när jag sitter fast i min egen handling är det skönt att skriva annat. Då passar fanfictions perfekt eftersom man använder något som redan existerar, man behöver inte bygga upp allt från grunden.

Bland det bästa är att man ser sin egen skrivutveckling genom åren väldigt tydligt när man går tillbaka till sånt man skrivit tidigare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Mitchika
11/24/19, 2:08 PM
#7

#6 Åh, jag älskar att skriva fanfiction! Jag har skrivit så många genom åren. Det är jättekul och bra, enkel uppvärmning för att komma in i skrivandet igen efter ett långt uppehåll.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cireea
11/24/19, 3:09 PM
#8

#7 Samma här, tycker det är jättekul 😃
Vad har du skrivit för fanfictions?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
11/24/19, 6:57 PM
#9

Jag skriver mycket ! Poesi , dikter och Noveller. Jag finns på Poeter.se / soligajag_1 Välkomna in o läs! 😀❤️🥰 En rolig dikt : LOPPIS! Här samlas alla härliga människor utav olika härkomst ! Våra varor samlas tillsammans med andras, vi tittar och utforskar. Det är alltid något av intresse, för vi Loppistokar kan inte motstå ett unikt verk! Vi ger varandra tips som får oss att "skratta" hejdlöst. Nu kommer hon med "pälsen" utbrast en man, kolla hennes klackar och armlänkar ! Hon bara måste ha en påse kanelbullar sa jag. Dem är sagolika säger hon , precis som i en saga! Vilken skön kvinna !! Underbar och finsk dessutom !!

HH 🙂

Tarotstollan
11/24/19, 10:26 PM
#10

Jag skrev lite när jag var yngre. Noveller, utkast till annat som aldrig blev något av och lite dikter/poesi.
Numera skriver jag ingenting.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cireea
11/25/19, 12:30 AM
#11

#10 Hur kom det sig att du slutade? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
11/25/19, 12:47 AM
#12

#11. Tyckte inte det var roligt längre. Det kom annat på vägen, som just då var roligare. Sen är det tiden som inte räcker till osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mitchika
11/28/19, 10:33 AM
#13

#8 Åh jösses, allt möjligt genom åren. Jag började redan som barn med olika barnfilmer och program. Sen blev det TV-serier, filmer, anime, spel och i stort sett allt som intresserade mig. Jag har skrivit ner anteckningar från spelrundor mellan mig och mina vänner (både brädspel och dator/TV-spel) och gjort historier och dikter av våra upplevelser, men det var länge sen sist. Nu för tiden rollspelar jag mest i text och skriver om The Sims, men jag skriver även lite galna fanfictions då och då för min egen del eller för att underhålla mina vänner med liknande intressen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Cireea
11/28/19, 2:02 PM
#14

#13 Det lät ju jättekul 😃 
Intressant att skriva om The Sims, blir det inte lite som en egen bok? Eller hur bygger du upp storyn då för att man ska förstå kopplingen till spelet?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mitchika
11/28/19, 2:40 PM
#15

#14 Ja, jag tycker det i alla fall. :D (Kan inte göra smileys då jag sitter på mobilen, men jag vill så gärna!) I mångt och mycket kan det bli det, men det beror på hur man gör det. Jag skapar simmarna i spelet, ger dom en personlighet som matchar deras drag i spelet och sen kan jag låta dom och spelet bestämma mycket vad som ska hända i historien. Simmar har trots allt egna viljor och kan ställa till med en hel del kul på egen hand. Dessutom illustrerar jag gärna med screenshots också. Det var jättepopulärt med såna typer av historier och bloggar på The Sims iFokus för några år sedan. Många medlemmar skrev en massa fascinerande, spännande och roliga historier. I många fall blir det nästan mer som ett dokumenterande av ens spelande, men det fanns gott om oss som gjorde det i form av berättelser och historier också. Flera av mina favorithistorier och karaktärer har börjat som simmar och sedan utvecklats till helt egna karaktärer, projekt och universum som jag sen använt och hållit på med i flera år efteråt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cireea
11/28/19, 3:17 PM
#16

#15 Vad intressant 😃Tror nästan jag följt någon av dina trådar faktiskt nu när jag tänker efter..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mitchika
11/28/19, 3:31 PM
#17

#16 Jasså, tror du? Jag har funnits här och postat och skrivit i många år, så det är nog inte alls omöjligt. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cireea
11/28/19, 3:33 PM
#18

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mitchika
11/28/19, 4:25 PM
#19

#18 Åh, jag satt och tänkte på det projektet förra veckan! Det var så himla kul. Jag ska titta igenom den uppdaterade versionen av modden jag använde och se om jag kan fixa inställningarna så att projektet kan fortsätta. Det kanske kan bli mitt projekt runt jul och nyårs-ledigheten.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
11/28/19, 4:33 PM
#20

Du är grymt duktig på att skriva om dina simmars med- och motgångar Mitchika, jag läste ett par av trådarna förut och mina skrattmuskler fick sig ena ordentliga work outs. 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Mitchika
11/28/19, 4:43 PM
#21

# Men åååh, tack så mycket! Det där gjorde min kväll. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
11/28/19, 4:49 PM
#22

#21 Vad härligt att sprida lite glädje i det här grå…grå…grå…vädret. 
Jag gillar verkligen 'tonen' du har i dina texter. 
Gah, nu måste jag läsa mera ju. Middag - sen sim-trådar. 😃

Fanboy Harley over and out.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
11/28/19, 6:10 PM
#23

#20 Jag instämmer! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mitchika
11/29/19, 12:50 PM
#24

#22 & #23 Men åh, vad snälla och fina ni är! Tack än en gång. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tante Aubergine]
12/11/19, 4:13 PM
#25

Jag skriver fanfiction, av och till. Började med det tidigt 2000-tal.

Just nu så håller jag dock på med att översätta en annan användares fanfic från engelska till svenska och har tagit paus från mina egna fanfics.  

Det tycker jag är ett väldigt roligt projekt, särskilt som jag samtidigt får nya idéer till de fanfic jag redan håller på med och framtida fanfics/originalfictions som ännu bara finns i mitt huvud.

Cireea
12/11/19, 5:22 PM
#26

#25 Vad skriver du helst fanfiction om? 🙂
Har du någon favoritvärld/person/film etc etc. som du skrivit om flera gånger?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tante Aubergine]
12/11/19, 5:36 PM
#27

Hmm, skriver helst icke-fantasy, så att säga. 

Ta Alex Rider serien, till exempel. 

Det utspelar sig i vår värld, och övernaturligt hör inte hemma där så man kan hitta på det mesta som inte har med vampyrer, andar mm att göra.  Allt som är möjligt i vår egen värld.

Och då detektiv/spionage-inriktat innehåll har intresserat mig sedan barnsben så är det som klippt och skuret för mig. 

Tycker också om att skriva om historiska händelser/personer.

Har ingen speciell favorit jag skrivit om flera gånger, inte sedan tidiga tonåren och jag gav upp fantasy-genren.

Annons:
Cornelia Isaksson
12/11/19, 9:04 PM
#28

Ni som skriver böcker vart skriver ni funkar Google drive

Cireea
12/11/19, 9:25 PM
#29

#28 Jag skriver i ett pages-dokument på datorn 🙂
Macbooks motsvarighet till Word, typ.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cornelia Isaksson
12/11/19, 9:41 PM
#30

#29 vill nämligen skriva bok men vet ej hur eller var Ps har pc dator och andriod telefon

Cireea
12/11/19, 9:42 PM
#31

#30 Jag antar att du har en Windows? 
I så fall rekommenderar jag Word, toppenprogram att skriva i.
Jag vet inte hur gammal du är, men det är ett vanligt program som används på skolan när man gör skrivuppgifter av olika slag. 

Word online är gratis🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: